اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۴۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
شوشان - احمد سلامات :
اهواز بعنوان یکی از کلانشهرهای بزرگ ایران است که فاقد امکانات اولیه زندگی است و در گرمای بالای ۵۰ درجه اکثر تاکسی ها کولر ندارد ،شاید بهتر بگوییم بیشتر تاکسی های اهواز فرسوده و از رده خارج هستندضمن اینکه مسافران مجبورند در این هوای بسیار گرم با ماشین های بدون کولر مسافت خود را طی کنند و بعضی از تاکسی ها هم متاسفانه با توجه به اینکه نظارت خوبی از سوی تاکسیرانی اهواز صورت نمی گیرد رانندگان کولرهای خود را برای مسافران روشن نمی کنند بهانه همیشگی آنها استفاده سوخت زیاد است.

شهرداری اهواز از وضعیت خوبی بهرمند نیست و درواقع ضعف در شهرداری اهواز یعنی دشواری شرایط زندگی برای مردم اهواز است که از امکانات اولیه چون حمل و نقل رنج های زیادی متحمل شده اند ،علاوه بر کمبود اتوبوس و تاکسی، فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل رسیدن به مقصد را بسیار آزار دهنده و خسته کننده کرده است بطوری که اکنون غریب به ۱۷ سال است پروژه ماندگار دوره های قبل یعنی "قطار شهری" عقب ماندگی مدیریت شهری را کاملا نشان می دهد .

تاکسیرانی اهواز هیچ اقدام مثبت و ارزنده ای در این چند سال نداشته و فقط افزایش قیمت تاکسی را در دستور کار قرار دارد، عدم داشتن برنامه پویا و نو یکی از علل پسرفت واحد تاکسیرانی است که چندین سال است در مشاهده می شود یک تاکسی کرایه بیشتری میگیرد و یکی دیگر کمتر ، در خبرهای قبلی قرار شد در اویل مهر امسال کرایه ها ۲۰ درصد افزایش یابد ولی مشاهده میشود ضمن نارضایتی تاکسی ها از افزایش قیمت فعلی رانندگان خواستار بسته های حمایتی هستند تا افزایش نرخ فعلی باتوجه به تورم حاضر ۲۰ درصد بسیار ناچیز است و رفع تکلیف در مقابل رانندگان بحساب می آید. 

به جای افزایش اتوبان‌ها باید بستر استفاده از دوچرخه و سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی فراهم شود با ایجاد ایستگاه های دوچرخه شهری چندین عامل مهم مانند هوای پاک ، کم نمودن ترافیک و صرفه جویی در هزینه ها را خواهیم داشت.

اهواز حدود یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت ثابت دارد و البته می‌توان جمعیت متغیر را نیز به دلیل مرکزیت استان به آن افزود که حجم بالای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را نمایان می‌کند. 

کمبود تاکسی با توجه به جمعیت فعلی اهواز و عدم افزایش تاکسی های جدید و همچنین مهمترین عامل شهر اهواز یعنی وجود بیش از حد تاکسی های شخصی از یک طرف و از طرف دیگر نداشتن اعتماد برای سوار شدن مسافران خصوصا در طول شب در تاکسی های شخصی یکی دیگراز دغدغه های مردم است که تا کنون توسط تاکسیرانی نادیده گرفته شده است که جا دارد در مدیریت شهری بدنبال  راه حل و اقدامات لازم بود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
comment
0
0
comment نویسنده محترم کلیت و هدف نوشته شما خوب بود اما بهتره یه مقدار روی اصول نگارش زبان فارسی و جمله بندی دقت بیشتری داشته باشی نوشته شما بیشتر شبیه نوشته یه فرد عامی بود نه روزنامه نگار
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار