اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان قیمت خرید توافقی خرما در استان را اعلام کرد و گفت: قیمت توافقی خرما برای هر کیلوگرم 4 هزار و 800 تومان است.
محمد حسنی نسب اظهار کرد: در راستای حمایت از نخلداران خوزستان با افزایش قیمت خرید توافقی خرما موافقت شد.

وی افزود: با توجه به جلسات متعددی که با نخلداران و اتحادیه صادرکنندگان خرما و خشکبار برگزار شد، قیمت خرید توافقی خرما 4 هزار و 800 تومان مصوب شد و این قیمت در مقایسه با سال گذشته 65 درصد افزایش دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: همچنین قیمت خرید توافقی خرمای درجه 2،  15 درصد کمتر از قیمت مصوب شده خرمای درجه یک است. 

حسنی نسب با اشاره به اینکه هدف از افزایش قیمت خرید خرما حمایت از کشاورز با توجه به شرایط اقلیمی پیش آمده در سه سال اخیر است، عنوان کرد: طبق آنالیزهای صورت گرفته هزینه تمام شده برای تولید یک کیلوگرم خرما برای هر کشاورز  سه هزار و 900 تومان است و با در نظر گرفتن همه شرایط قیمت 4800 تومان برای هر کیلوگرم خرما مصوب شده است.

وی با بیان اینکه سطح نخیلات استان 40 هزار و 400 هکتار است که 32 هزار هکتار آن بارور و 8 هزار و 500 هکتار آن نهال است، ادامه داد:  علیرغم کاهش کمی محصول به دلیل خشکسالی و سیل در سال‌های اخیر، کیفیت محصول خرما بالاتر از سال‌های گذشته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود 160 هزار تن محصول از نخیلات برداشت شود که 35 تا 40 هزار تن آن به صورت خارک و رطب است، اظهار کرد: خرید توافقی توسط اتحادیه صادرکنندگان خرما و خشکبار استان و خرید حمایتی توسط تعاون روستایی استان صورت می‌گیرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار