اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴

منطقی است هر بحثی با تعریف کلیدواژه‌های آن آغاز شود و طبیعی است برای صحبت از استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا هم، ابتدا به تعریف محتوا (و به طور خاص: محتوای دیجیتال) بپردازیم.

اما مشکل این‌جاست که تقریباً هیچ توصیف مشخص و شفافی به عنوان تعریف محتوا یا تعریف محتوای دیجیتال وجود ندارد که بتوانید ادعا کنید صاحب‌نظران بر سر‌ آن اتفاق‌نظر دارند.

کافی است به فهرستی که TopRank منتشر کرده نگاه کنید و تنوع تعریف‌ها را ببینید تا مطمئن شوید نمی‌شود به یک جمع‌بندی مشخص از تعریف محتوا رسید.

این نکته‌ای است که CMI هم در یکی از مطالب خود با عنوان Content Definition به آن اشاره می‌کند.

البته اگر اهل مطالعات دانشگاهی هستید و بخواهید در مقالات و پایان‌نامه‌های خود، توضیحاتی «دانشگاه‌پسند» درباره‌ی محتوا مطرح کنید، کتاب باب بویکو (Bob Boiko) با عنوان The Content Management Bible می‌تواند منبع مناسبی باشد (درست است که کتاب در سال ۲۰۰۴ منتشر شده؛ اما طی این سال‌ها صرفاً بسترهای ارائه‌ی محتوا تغییر کرده‌اند و نه خود محتوا).

بویکو اصطلاحات داده (Data)، اطلاعات (Information)، محتوا (Content) و دانش (Knowledge) را از یکدیگر جدا می‌کند می‌کوشد حد و مرز هر یک از آن‌ها را مشخص کند.

طبیعی است که بسیاری از ما که پس از راه‌اندازی کسب و کارمان به فکر تولید محتوا بیوفتیم و باز هم طبیعی است که سئو و دریافت رتبه مناسب از موتورهای جستجو یکی از اصلی‌ترین اهداف تولید محتوا وب سایت ما باشد اما همه اینها به یک منظور صورت می‌گیرد فروش بیشتر و به همین دلیل پیش از تولید محتوای بلاگ برای کسب رتبه و پس از آن کارهایی لازم است انجام شود.

1) در ابتدا باید مطالب اولیه وبسایت شما کامل باشد، درباره ما، تماس با ما، قوانین و مقررات و توضیحات محصول صفحات اولیه‌ای هستند که اگر فکری به حالشان نکرده باشید مخاطب، از شما خرید نخواهد کرد.

2) حال نوبت مطالب بلاگ است مطالب سئو محور که هدف اصلیشان دیده شدن در صفحات اولیه گوگل و جذب مخاطب از طریق کلیک بر روی آن‌ها است.

3) از اول می‌خواستید مقالات تالیفی تولید کنید؟ می‌خواستید با مخاطب تعامل داشته باشید؟ الان وقت این کار است زیرا مخاطب وارد وبسایت شما شده است و باید از این طریق اعتماد او را جلب کنید.

4) حال وقت تبلیغ است، تبلیغ محتوا و محصولاتتان! اکنون می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی ، رپورتاژ و راه‌های بسیار دیگری برای معرفی و تبلیغ استفاده کنید.

و اما فاجعه کجا رخ می‌دهد؟

فاجعه زمانی است که شما قبل از تکمیل مراحل 1 و 2 و 3 سراغ مرحله آخر یعنی تبلیغات بروید!

رپورتاژ چیست، رپورتاژ یکی از به روزترین روش های برند سازی و بازاریابی است و می تواند تاثیر مثبتی بر سئو سایت شما داشته باشد.

رپورتاژ خبری چیست سوال بسیاری از علاقمندان به دنیای بازاریابی اینترنتی است که در این مقاله سعی به دادن پاسخ به سوال رپورتاژ چیست داریم. به شخصه وقتی برای اولین بار کلمه ی رپورتاژ را شنیدن حتی قابلیت نوشتن این کلمه را به صورت صحیح نداشتم، بعد از جستجو رپورتاژ چیست گوگل باز کردن صفحات سایت های مختلف متوجه شدم نحوه ی تلفظ و نوشتن صحیح کلمه ی رپورتاژ فقط برای من مشکل نبوده است، زیرا در هر سایت این کلمه را به شکل های مختلف نوشته بودن، ریپورتاژ چیست، رپورتاژ چیست و غیره، در بین سایت های مختلف به معتبرترین آنها اعتماد کردم و مطمئن شدم صحیح ترین نوع نوشتن این کلمه ی نا آشنا رپورتاژ است.

رپورتاژ خبری برگرفته از واژه ی لاتین Advertisement Reporting به معنی گزارش تبلیغاتی است، آگهی رپورتاژ در قالب خبر ارائه می شود و نویسنده به شیوه ی بی طرفانه ذهن خواننده را در مورد محصول با برند خاص درگیر می کند، برای درک بهتر رپورتاژ یک سایت خبری را تصور کنید، که خبری در مورد تردمیل منتشر کرده است و در پایان خبر پس از بازگو نمودن مزایا و معایب استفاده از تردمیل نام شرکت یا برند شما رو به عنوان بهترین فروشگاه تردمیل عنوان می نماید، به همین دلیل رپورتاژ آگهی یک روش هوشمندانه برای هدایت مشتریان و برند سازی می باشد.

مطمئنا شنیده اید که ریپرتاژ آگهی باعث بهبود و ارتقاء رتبه ی سایت شما می شود، شاید دلیل خواندن این مقاله برای شما رسیدن به دلیل اهمیت ریپرتاژ برای گوگل باشد، بدون شک با واژه ی سئو آشنا هستد، رپورتاژ یکی از از بهترین روش های گرفتن لینک و سئو سایت است، هنگامی که یک سایت خبر بر روی کلمه ی هدفمند به سایت شما لینک فالو بدهد خوانندگان خبر به سایت شما هدایت و موجب توجه موتورهای جستجو گر به سایت شما می شود، به همین دلیل رپورتاژ روش اصولی برای گرفتن بک لینک است و تاثیر بسیار زیادی بر رتبه ی سایت شما دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار