اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
شوشان - محمد امین بنی تمیم، روزنامه نگار و استاد دانشگاه :
فاطمه عبادی، نامی که این روزها، بر لیست بلند بالای نام آوران خوزستان افزوده شد. او نشان داد که نام آوری کار سختی نیست، اگر ابزار آن را داشته باشی و مجال بروز آن را بیابی. خانم جوانی که با درخشش بی نظیر وهنرمندانه اش، همه نظاره گران را مبهوت روح بزرگ انسانی و هنر متعهدانه اش ساخت. بی تردید این موفقیت به همان اندازه که رویاهایش را برایش دست یافتنی تر کرد، مسئولیت هایش را نیز به همان اندازه افزود. ما دعاگوی ایشان خواهیم بود و کمک رسان، تا بتواند در انجام مسئولیت های اجتماعی اش نیز موفق باشد. 
واقعیت این است که برنامه عصر جدید و نتیجه برآمده از آن، حاوی ابعاد پیدا و پنهانی است؛ که در ادامه مرور کوتاهی بر دو بُعد برجسته آن خواهیم داشت.

بُعد اول: زن
خوزستان و ایران، پر از ژن خوب فاطمه عبادی های نجیب، مومن، خلاق، هنرمند، باهوش، با شخصیت، با سواد و دغدغه مند است. اما این فاطمه ها چقدر فرصت ظهور و بروز توانمندی های واقعی خود را می یابند؟
این سوال نافی حضور زنان در عرصه های مختلف نیست! همانگونه که فاطمه عبادی، در بزرگ شهر کوچک ماهشهر به فعالیت هنری اش مشغول بود و مسیر خود را طی می کرد. اما اگر برنامه عصر جدید نبود، او می توانست مبدل به ستاره ای شود تا بتواند گام های بلند تری برای خود و جامعه اش بردارد؟! 
آری، درست فهمیدید، منظور من این است که فاطمه عبادی در شرایط عادی می بایست این راه را طی سالیان درازی می پیمود؛ اما برنامه عصر جدید فرصتی به او داد که این راه را یک ساله بپیماید. درد دیرکشف شدنی که سعید فتحی روشن ها نیز، از آن رنج می برند.
نکته اینجاست که زن های این سرزمین هر کدام یک ستاره پرفروغند؛ بی آنکه عصر جدید آنها را کشف کند. عصر جدیدها تنها  می توانند قابی باشند تا این ستارگان در آن بدرخشند و راه طولانی موفقیت را بر آنها کوتاه کنند.
در این میان، یادمان باشد که بسیاری از زنان این سرزمین  به دلایل مختلف از ظهور و بروز در چنین برنامه هایی معذورند. اما اگر سازوکارها و سازمان هایی جهت کشف استعداد، رشد، شکوفایی و حمایت مادی و معنوی از زنان وجود داشته باشد، بدون شک فرصت های شکوفایی برای زنان در کشور عادلانه تر تقسیم می شود، و فاطمه های بیشتری در آسمان کشور نورافشانی خواهند کرد.  
به همین دلیل، فراهم نمودن شرایط لازم و برابر برای رشد و شکوفایی زنان در کشور امری ضروری است که نیازمند ایجاد سازمان های متولی مناسب با شرح وظایف متناسب است تا فاطمه عبادی ها، در زمان و مکان مناسب کشف شوند.  

بُعد دوم: انتخابات
عصر جدید، عملا یک انتخابات بود. انتخاباتی مبتنی بر مشاهده و سنجش عملکرد نامزدها، و در نهایت رای دادن به بهترین. انتخاباتی با 10 میلیون رای دهنده، که شاید این میزان مشارکت در نظرسنجی و انتخاب از طریق برنامه های زنده در تاریخ صداوسیما، اگر نگویم بی نظیر، کم نظیر باشد. خانم عبادی و کار او به عنوان منتخب نخست، ویژگی هایی داشت که نشان داد به چه میزان مردم آگاهانه، ارزشمدارانه و شایسته سالارانه انتخاب می کنند.
رای مردم به فاطمه عبادی در واقع رای به زن، مادر، کودک، انسانیت، دغدغه مندی، امید، گذشت، وطن خواهی، مردم داری، نجابت و همه ارزش های زیبا و ستودنی بود؛ این نشان می دهد که ارزش های انسانی همچنان نزد مردم، متعالی و برجسته اند. 
این بزرگ ترین امیدواری در این روزهای سخت است که با وجود هجمه های فرهنگی غرب و با وجود همه تلاش های دشمنان این انقلاب و ملت، همچنان ارزش مداری، خواسته نخست مردم است. هرچند تجربه نشان داده است که برخی در عرصه های مختلف انتخابات از اعتماد مردم سوء استفاده کردند و کلید نشان ملت دادند ولی درعمل قفل به کار مردم زدند؛ اما جای این امیدواری هنوز هست که چهره های مردمی همواره می توانند پیروز کارزارهای انتخاباتی شوند. 
و جالب اینکه دوصد مدیر دولتی در سطح استان با آن همه سازمان های طویل و عریض و آن همه امکانات و بودجه های سالیانه، سال هاست که نتوانستند چنین مردم رنج کشیده خوزستان را به وجد بیاورند، کاری که خانم عبادی با مشتی شن کرد! بابت شور و شعف این روزها، از خانم فاطمه عبادی ممنونیم.

کلیدواژه ها: خانم عبادی ، عصر جدید ، محمد امین بنی تمیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار