اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری عنوان کرد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: باتوجه به التهاباتی که در بازار وجود دارد، آرامش بازار جزو اولویت های ما است.
سید نورالله حسن زاده در آیین افتتاحیه نمایشگاه هفته دولت و دومین نمایشگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغال که شامگاه ششم شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: ادغام نمایشگاه هفته دولت و نمایشگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغال نشان دهنده اهتمام دولت به بخش کارآفرینی و اشتغال است و در حقیقت دولت، تمام امکانات در اختیار را به کار گرفته تا بتواند به شعارهایی که طی سال های اخیر از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است، تحقق ببخشد. به ویژه امسال که شعار "رونق تولید"، محور اساسی کارها است، هر چند که در سال های گذشته نیز محور بحث ها، تولید و اشتغال بوده است.

وی ادامه داد:  همیشه از خوزستان و داشته های آن صحبت می کنیم ولی متاسفانه به دلیل برخی شرایط ناهموار که بعضا در خود استان اتفاق می افتد، امکان استفاده از این ظرفیت ها و پتانسیل ها میسر نشده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: برای رفع مشکلات، کارگروه های متعددی به ریاست استاندار خوزستان و معاونان وی برگزار می شود. برگزاری این جلسات نیز تابع دستورالعمل ها و مقرراتی است که دولت تعیین کرده است. 60، 70 درصد مصوبات اجرایی می شود و مابقی آن اجرایی نمی شود.

وی با اشاره به نمایشگاه هفته دولت و دومین نمایشگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغال، عنوان کرد: در این نمایشگاه دستاوردهای حوزه اشتغال و کارآفرینی ۱۷ فرمانداری به نمایش گذاشته شده است. همچنین ۳۰ سازمان بزرگ دولتی در نمایشگاه هفته دولت غرفه دار هستند و بیش از ۱۰۰ شرکت خصوصی در حوزه کارآفرینی و اشتغال دستاوردهای خود را در حوزه صنعت، خدمات و گردشگری به نمایش گذاشته‌اند. 50 درصد غرفه ها به بخش خصوصی واگذار شده است. در طول چهار روز برپایی نمایشگاه، پنج کارگاه آموزشی برای علاقه مندان نمایشگاه و در روزهای اول و دوم نیز جشنواره ورزشی با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزش های همگانی پیش بینی شده است.

حسن زاده گفت: در حوزه معاونت اقتصادی چند محور اساسی داریم؛ حوزه صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و گردشگری. امسال باتوجه به شعار سال مبنی بر "رونق تولید" و همچنین با توجه به کمبود منابع در کشور، تلاش کردیم در سیاستگذاری های مان در حوزه صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و گردشگری، طرح هایی را پیگیری کنیم که اثربخشی بیشتری را در استان داشته و بتوانند در حوزه ثروت و اشتغال اثراتی را داشته باشند. ضمن این که در طرح زیرساختی به دنبال ایجاد آزادراه ها هستیم. 

وی افزود: باتوجه به طرح مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزی نیز احداث چهار پنج کارخانه بزرگ چغندر را در دستور کار داریم. همچنین یکی از اولویت‌های اساسی که در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان بحث اشتغال مطرح و بر آن تاکید شد، حفظ اشتغال موجود است. در هر صورت به جای سرمایه گذاری های جدید، اولویت ما حفظ اشتغال موجود با استفاده از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به دیگر برنامه‌ این معاونت از جمله تکمیل طرح‌های ۶۰ درصد به بالا، گفت: لیست مربوطه را برای فرمانداران ارسال خواهیم کرد تا دوستان از امکانات موجود و امکانات دستگاه های اجرایی برای اتمام این طرح ها در سال جاری استفاده کنند.

وی بیان کرد: چند طرح بزرگ دیگر مانند پتروشیمی مسجدسلیمان و گاز بیدبلند در دستور کار قرار دارند. همچنین پیگیری جدی طرح های اقتصاد مقاومتی که بیش از 15 پروژه مهم و تاثیرگذار استان هستند، امسال جزو اولویت های اساسی ما هستند. تکمیل ارزش افزوده در طرح های پتروشیمی، دیگر طرح در دستور کار است. دولت نیز طرح شهرک تخصصی پتروشیمی را مصوب کرده است و این نیز جزو یکی از اولویت های ما محسوب می شود.
   
حسن زاده گفت: رفع موانع و مشکلات صادرات و صادرکنندگان در مرزهای شلمچه و چذابه، یکی دیگر از اولویت های اصلی ما است تا آن ها بتوانند به کمک تولید بیایند. همچنین باتوجه به التهاباتی که در بازار وجود دارد، آرامش بازار جزو اولویت های ما است. ما پیش بینی می کردیم آقای نوبخت در این مراسم شرکت کند تا یکی از خواسته های مان تهاتر بدهی‌های قطعه‌سازان استان با مجموعه های نفت باشد که البته حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار