اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
شوشان - مهران شهرستانی / کارشناس و فعال گردشگری خوزستان :
در حالی که استان خوزستان، رتبه دوم تولید ناخالص ملی و رتبه دوم شاخص باسوادی را در کشور به خود اختصاص داده، متأسفانه رتبه دوم بیکاری هم از آن خود کرده است و بدین گونه، گرفتار عدم توازن و تعادل شده است.

خوزستان ، با دارا بودن ۳ اثر باستانی در فهرست جهانی یونسکو، یک تالاب بین المللی، بیش از ۱۰۰۰ اثر در فهرست آثار ملی، ۳۰۰ کیلومتر ساحل دریایی و گوناگونی اقوام و اقلیت های دینی و وجود ده ها استعداد و ظرفیت توسعه در رونق گردشگری، فاقد مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت جهانگردی است.

 همه ساله جوانان بسیاری که در اندیشه رشد و تعالی خوزستان در زمینه ایجاد ساز و کارهای گردشگری هستند، وارد مقطع کارشناسی رشته مدیریت جهانگردی در واحدهای پیام نور می شوند و پس از فارغ التحصیلی، بدلیل عدم وجود مقطع ارشد این رشته در استان خوزستان، یا تغییر رشته می دهند و یا به جمعیت بیکاران افزوده می شوند.

دانشگاه های علوم انسانی استان خوزستان، همه ساله، جمعیت بسیاری از فارغ التحصیلان بدون تخصص را صرفا" روانه بازار کار می کند که توجه جدی مسوولین را در این زمینه می طلبد.

 مدیرانی که مناصب و مراجع تصمیم سازی آموزش عالی استان خوزستان را در اختیار دارند باید بدانند که درآمد حاصل از صنعت گردشگری در ایران، می تواند جایگزینی مطمئن نسبت به درآمدهای نفتی شود.

ایجاد رشته های هتلداری و مدیریت جهانگردی در سطوح آموزش عالی در خوزستان، می تواند نوید بخش نگاه ویژه مسوولین برای ایجاد اشتغال و رهایی از تنگناهای اقتصادی باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار