اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :

خوزستان پایتخت دفاع مقدس است از آن رو که خط مقدم دفاع از میهن، انقلاب، منابع حیاتی و موقعیت های استراتژیک کشور است.

چند روزی است در فضای مجازی، بعضی از نویسندگان منتقد خوزستانی، مقالاتی چند، با اشاره هایی زیبا، عمیق و ماندگار، نسبت به خاطرات و روایت های متناسب با گرایشات سیاسی - اجتماعی خود از زاویای گوناگون در باره ی دفاع مقدس ارائه دادند.

ناگفته نماند، به اعتقاد نگارنده، فارغ از هر نوع پیشداوری و یا ارزشگذاری، نسبت به آن  محصولات فرهنگی، باید به چند نکته ی مهم دیگر بشرح زیر توجه نمود، زیرا، همه ی آثار مربوط به این ژانر، در صورت مراعات این نکات، بدون تردید می توانند  در جهت پاسداشت و زنده نگه داشتن آن حماسه ی ملی- جهادی نقش موثرتری را ایفاء نمایند.

1) روایتگران رسمی و غیر رسمی این میراث ماندگار، هیچکدام  حق ندارند، تصویری لوکس، بزک کرده همراه با روایتی گزینشی و سانسور شده از دفاع مقدس ارائه نمایند.

2) متولیان امر، باید مجال شنیده شدن همه ی صداها را برای خود تجویز کنند و نیز اجازه بدهند تا همه ی نگاه های ناظر، با تمامی ابعاد سیاسی، اجتماعی، ظرفیت های واقعی دفاع مقدس را، اعم از فرهنگی، ایمانی، تخصصی و ابتکاری، همان طوری که بودند و اتفاق افتادند را در امر روایتگری و تصویر پردازی دخیل سازند. 

3) روایتگری و  تصویر پردازی رسمی از دفاع مقدس، چنانچه مبتکرانه، غیر تصنعی و فرادیدگاهی باشند، همواره موجب اعتبار و ارجمندی متولیان امر گشته و راه نفوذ جعل و تحریف مبتنی بر تخریب آن میراث ارزنده ی ملی- جهادی را سد می نماید.

4) تصویر سازان و راویان غیر رسمی، نباید بخاطر انتقاد مورد علاقه ی خود نسبت  به بخش های ناخوشایند و اقدامات نسنجیده در آن حماسه، به گونه ای اقدام نمایند که به کلیت دفاع مقدس آسیب وارد سازند و یا کاری کنند تا نسل های آینده به اشتباه و کج فهمی مبتلا شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار