اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۸۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
در سال گذشته انجام شد؛
دبیر ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار با اشاره به بودجه این ستاد گفت: در سه سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی مبالغی دریافت شد که در سال ۹۷ تمام آن به دلیل وضعیت استان خوزستان به این استان اختصاص پیدا کرد.
علی محمد طهماسبی بیرگانی در چهارمین نشست تخصصی سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور با موضوع بررسی ابعاد جدید زیست محیطی آلودگی هوای کلان شهرها و شهرهای صنعتی  که با حضور معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی،کارشناسان و جمعی از نمایندگان سازمانهای غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی کشور  در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به کارگروه‌های به وجود آمده در ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: در این ستاد چهار کارگروه منشایابی، برنامه عمل، ارزیابی تثبیت‌کننده‌های خاک و کارگروه بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

دبیر ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار با اشاره به بودجه این ستاد گفت: در سه سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی مبالغی دریافت شد که در سال ۹۷ تمام آن به دلیل وضعیت استان خوزستان به آن استان اختصاص پیدا کرد اما در این سه سال فعالیت‌های خوب زیادی را انجام دادیم از جمله منشاء یابی داخلی و حتی منشاء‌های بین المللی کاملا مشخص شده و در حال رایزنی با مراجع بین‌المللی هستیم. از طرف دیگر تهیه برنامه اقدام، به تفکیک استان و دستگاهتا پایان تیر ماه ۹۹ به پایان می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، طهماسبی در خصوص فعالیت سمن ها در این حوزه ها گفت: نظارت و پیگیری از مهمترین وظایف سمن ها هستند، ستاد وظیفه آگاه سازی و اطلاع‌رسانی را دارد و فعالیت‌های پیشگیرانه را هم انجام می‌دهد و اینجاست که سمن‌ها می‌توانند با پیگیری‌های منظم از دستگاه‌ها در این موضوع تاثیر گذار باشند.
منبع: ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ندای هفتکل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
comment
0
0
comment فوری/ مهلت ده روزه برای کمک به نجات یک انسان از چوبه دار

http://www.nedaehaftkel.ir/index.php/akhbare-haftkel/24015-2019-10-01-19-46-41

به گزارش خبرگزاری ندای هفتکل، 14 سال پیش در روستای دلی در محور هفتکل به باغملک (استان خوزستان) جوانی بنام «علی» در سن 23 سالگی در یک درگیری منجر به قتل، متهم شناخته شده از سال 1385 تا به امروز در زندان به سر می برد تا موعد اعدامش مشخص شود.



در این یک دهه و نیم که عمر و جوانی علی سپری شد، با دخالت ریش سفیدان و بزرگان طوایف مختلف، خانواده مقتول که از طایفه با اصالت «گراوند» هستند، وعده دادند با در نظر گرفتن شرایط و طلب مبلغ یک میلیارد تومان، از حق طبیعی خود که همان اعدام بوده، گذشت کنند.



شرایط خانواده مقتول بر این اساس بود که به ازای حکم قصاص علی، مبلغ یک میلیارد تومان تا روز اعدام به حساب مشخص شده واریز کنند اما تلاش های خانواده و بستگان علی بی نتیجه ماند و 300 میلیون تومان دیگر تا نجات او مانده است.



امروز سه شنبه 9 مهرماه 1398 اتمام فرصت به خانواده علی و موعد اعدام او بود و بر حسب اعلام دادگستری کل استان خوزستان، صبح امروز باید قاتل پای چوبه دار می رفت.



روز عجیبی بود. غم سنگینی همه جا را فراگرفت. دیگر کسی کسی را نمی شناخت و هیچکس هیچکسی را نمی شناخت و علی آماده می شد برای اعدام...



من امروز در حواشی لحظات باقی مانده تا اجرای حکم قصاص، بارها مادر پیری را دیدم که با چادرش اشک های صورتش را پاک میکرد و با قامتی خمیده و سراسر غم، دست به دامان مردان و زنانی میشد که از جان فرزندی که جوانیش را ندید، بگذرند...



من امروز در حواشی لحظات مانده تا اجرای حکم قصاص، پدر مسن سالی را دیدم که همه به صورت او خیره نگاه میکردند و سکوت آن پدر را در هیاهوی آن لحظات، بارها با گوش خودم شنیدم...



همه خوب میدانیم، آتش دستی (بحق یا نا بحق) بپا شده و یک انسان که جوانیش در سیطره بند و زنجیر اسیر بود، روز شماری می کند برای آزادی یا اعدام.



امروز دوباره خانواده مقتول، از خودگذشگی کرده و مجدداً مهلت ده روزه ای تا 18 مهرماه جاری برای عملی کردن شروط به خانواده علی دادند و اگر مابقی پول (سیصد میلیون تومان) جمع نشود، او باید پای چوبه دار برود.



خانواده علی نیز از مردم برای نجات پسرشان درخواست کمک کردند و شماره کارت 6104337871803514 بنام خداداد ممبینی نزد بانک ملت را برای کمک به او در نظر گرفتند و همچنین خیرین عزیز می توانند جهت اطلاع بیشتر از این موضوع با شماره تلفن 09169929712 (ممبینی) و 09167301065 (بهرامی) تماس حاصل نمایند.





گزارش از: علی عوض نژاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار