اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
شوشان - نويد قائدی :
چندين سال است واگذاری‌های ضعيف بنگاه‌های اقتصادي توسط سازمان خصوص در استان خوزستان سبب ايجاد نابسامانی‌های اقتصادي و معيشتي براي کارگران و ايجاد مشکلات اجتماعي براي کل استان شده است, حال که اين تجربه تلخ و البته پرهزينه بر استان تحمیل‌شده می‌طلبد نمايندگان مجلس به‌عنوان وکلاي مردم و مسئولان اجرايي در اين زمينه منفعل نباشند و با بررسي دقيق ابعاد موضوع به فکر چاره انديشي اساسي باشند تا خدايي ناکرده در آينده اتفاق هاي مشابه رخ ندهد.
در اين زمينه لازم است نمايندگان و مسئولان با همکاري دانشگاه‌های استان تيمي کارشناسي را تشکيل دهند و ابعاد دقيق واگذاری‌های غلط و مشکل‌داری مانند گروه ملي و کشت و صنعت و ... را بررسي نمايند. با جمع‌بندی دقيق مشکلات می‌توان راهکارهاي اجرايي جهت برون‌رفت از شرايط فعلي و واگذاری‌های آينده پيشنهاد داد.
چنانچه نمايندگان از موضع انفعال خارج شوند و دست ياري به‌سوی اساتيد و کارشناسان اقتصادي استان دراز نمايند می‌توان طرحي متناسب و متناظر با شرايط استان براي پيگيري در مجلس تدوين کرد تا بعد از دفاع و قانوني کردن آن بتواند به‌عنوان الگو در واگذاری‌ها مورد استفاده قرار گيرد.
با توجه به تجربيات تلخ گذشته در اکثر استان‌های کشور از بهترين شرايط واگذاري مي توان به وگذاري در قالب سهام به کارکنان شاغل در بنگاه‌ها اشاره کرد, البته موضوع بايد کارشناسي و پخته و برنامه‌ریزی شود تا مسير به‌درستی طي شود. از مزاياي اين روش ايجاد تعهد و تعلق‌خاطر کارکنان نسبت به مجموعه و انتفاع آن‌ها از سود حاصل‌شده خواهد بود. و درنهایت با آموزش صحيح و ايجاد ساختار مناسب می‌توان مديريت را به خود مجموعه واگذار کرد. لازم به ذکر است بعد از مشکلات حادث‌شده در کشور تعدادي از کارشناسان اقتصادي بر اين نوع واگذاري تأکید و التفات داشته‌اند.
لذا مجدد پيشنهاد می‌شود در استان خوزستان کارگروهي تشکيل و بر اين موضوع متمرکز شود تا شايد بتوان از موضع انفعال خارج و با همکاري اساتيد اقتصادي و فني و ديگر کارشناسان مجرب ,طرحي خوب و قابل‌اجرا براي کل کشور تهيه و پيشنهاد داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار