شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۶

سایت دزفول نیوز نوشت : بیماری های سردرد، شکم درد ودل پیچه ، کسلی وسرگیچه از بیماری های شایع روزهایی است که هوای منطقه گرد و خاک بوده واصطلاحا ریزگردها به آسمان شهرها وارد شده اند .البته گزارش این بیماریها در هیچ کجا علنا منتشر نشده است.اما شاید توجه به تعطیلی مدارس وادارات در هنگام وجود گردو غبار نشان از جدی شدن مشکلات مذکور بوده است .

در اواخر سال گذشته در دزفول شایع شده بود که برخی مرگ ومیرها ناشی از مشکلات وارد شدن این ریزگردها به سیستم تنفسی است وعوامل بیمارستانی نیز تلویحا در گوشه وکنار شهر به این شایعات رنگ وبوی علمی داده اند. اگرچه بحث های همچون آلوده بودن این گرد و خاک به اورانیوم و مواد شیمیایی برجای مانده از جنگ تحمیلی به نظر جدی می رسد.

آیا به واقع این خاک های ریزدانه بر سلامتی خوزستانی ها تاثیری ندارد وهیچگونه مشکل تنفسی و یا …. برای کسانی که جهت کسب رزق وروزی مجبور به فعالیت در فضای باز و استنشاق هوای آلوده هستند ایجاد نخواهد کرد؟

آیا واقعا این ریزگردها آلوده به موارد اورانیوم وموادشیمیایی خطرناک نیستند؟ (که انشا الله نیستند)

آیا مردم مظلوم خوزستان مستحق دانستن مشکلات احتمالی و مضرات کشنده تنفس این ریزگردها نمی باشند؟

آیا هشدارهایی که توسط مسولین داده می شود فقط در خارج نشدن از منزل خلاصه می شود؟

آیا با بی اطلاع گذاشتن مردم عزیز به بهانه جلوگیری ازوحشت عمومی ویا جلوگیری از کوچ خوزستانی ها از منطقه ، جان هزاران کودک و پیر وجوان را به مخاطره می اندازیم ؟

به گفته پزشکان آثار نشست این ریزگردها بر ریه بعدها ظهور بیشتری خواهد داست . آیا همچنان بر بی پاسخ گذاشتن مردم ، بر زیان های مرگبار آن سکوت می کنیم ؟

اینجانب پزشک ومتخصص نیستم اما همانند صدها نفر دزفولی تنگی نفس را در زمان گرد و خاک حس می کنم حال چه دولت ادارات و مدارس را تعطیل بکند یا نکند . سرگیجه راحس می کنم حال چه مرکز بهداشتی تایید بکند یا نکنند.

کاش متولیان بهداشت و درمان شهر و استان با اعلام مرگ و میرهای ناشی از ریزگردها و مشکلات ناشی از آن دست اندرکاران مربوطه را هشداری داده و جان این مردم را این گونه بازیچه ی بی توجهی وکتمان واقعیت ها قرار ندهند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار