شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۱۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶

شوشان/ آرش قلعه گلاب در روزنامه کارون نوشت :  اول اين كه: در حالي كه گمانه زني، لابي گري، نشست‌هاي محفلي و جناحي، ‌رايزني مجمع نمايندگان استان خوزستان و همچنين تماس‌ها و رفت و آمدها به وزارت كشور، براي انتخاب استاندار خوزستان در حال انجام است، ولي تاكنون اين انتخاب صورت نگرفته( شايد هم گرفته و نمي دانيم!) و پُرآب ترين استان كشور و منبع سرشار گاز و نفت مردم ايران( گفتيم ايران، نگفتيم خوزستان!)، همچنان در انتظار آن است كه سكان خود را در دست ناخداي جديد ببيند!

دوم اين كه: حال كه دولت تدبير و اميد، با نظر به رفتاري اعتدالي، قصد آن دارد تا در گزينش استانداران خود، به الزام، فراجناحي اقدام كند و بيش تر از كارگزاراني! استفاده كند كه سابقه ي سياسي معتدل و كارنامه ي سياسي شان، تكنوكراتيك تر است! ساكنان ديار نفت و آب و گاز كه هميشه لنگ آب و نفت و گازند! انتظار دارند تا اين انتخاب، فراتر از خواست ِجناح و محفلي خاص باشد! باشد كه با انتخاب استانداري كارآمد و توانا؛ خوزستانيان، بعد و بيش از اين، لنگ آب و نفت و گاز خود نباشند! و از شاخه شاخه شدن سرشاخه هاي دز خود، در آينده، حيرت زده‌تر نشوند.( پيش از اين حيرت زده شده بودند!)

سوم اين كه : ما كه فكر مي كنيم فقط  ناخدايي با نشان چهارشير مي‌تواند لياقت گرفتن سكان كشتي استان خوزستان را داشته باشد! برهان‌مان هم قاطع است. يك نشان براي پاسداري از آب! يك نشان براي ستاندن حق گازي ما خوزيان! يك نشان براي كسب سهم نفتي خوزستانيان! و نشاني ديگر براي ستاندن حق آتشي كه در هشت سال جنگ از بعثيان  بر تن مان نشست و حق گرد و خاكي كه همچنان داريم از سرزمين عراق بي ثبات مي‌خوريم!

چهارم اين كه : سكان اين استان را نشايد به دست هر كس بداد! آن كس كه قصد بر اين امر دارد، بايد كه مرد روزهاي سخت باشد، حال مهم نيست كه نامش چه باشد! و از كجا بيايد و زاده ي كجا باشد، اولويت بايد توانمندي و اقتدار و فرهمندي باشد و نه الزاما زاد و بوم. هر چند زاد و بوم نيز مي تواند ناديده گرفته نشود؛ مشروط بر اين كه تواتمندي در محاق قرار نگيرد!

 و آخر اين كه: بالاخره اصفهان پيش از خوزستان استاندار خود را شناخت و رسول زرگر، معاونت ِآب ِوزير پيشين نيرو( هماني كه سعي وافر در رساندن آب دز به قم نمود!) به اين سمت انتخاب شد، و ممكن است با همين چند هفته تأخير در انتخاب استاندار خوزستان، آب سرشاخه هاي دز! در كم‌تر از يك هفته‌ي ديگر به  بستر خشك زاينده‌رود منتقل شود.( جهت مطايبه عرض كرديم، جدي نگيريد!)

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
نویسنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
comment
0
2
comment یه دفعه می گفتی محمدرضا شمسایی را انتخاب کنند چرا خجالت کشیدی!
comment
دهکردی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
comment
0
2
comment زرگر استاندار اصفهان مبتکر احداث تونل 3 کوهرنگ و تونل بهشت آباد و تونل چشمه لنگان برای انتقال آب کارون بوده است و بسیار زیرک است باید از توانمندی های مردی در استانداری خوزستان استفاده شود که وی را از نزدیک بشناسد. ضمنا به یاد داشته باشید که عوامل زرگر در وزارت نیرو و وزارت کشور ابقا شده اند برای همین فردی آشنا به مسائل توسعه زیر بنایی و آب باید سکان استانداری خوزستان را بدست داشته باشد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
comment
1
0
comment مهندس مرعشی با توجه به تخصص وتجارب خودبهترین گزینه است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
comment
1
0
comment مهندس محمدعلی افشانی با توجه به لیاقت وشایستگی هایش بهترین گزینه هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار