اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
شوشان - فائز علوانی / فعال سیاسی اجتماعی :
جوانان سرمایه های جوامع به حساب می آیند که باید مورد توجه خاص قرار گیرند و از آن ها حمایت شوند تا در زمینه هایی که توان کاری دارند، گماریده شوند تا باشد ستون محکمی برای پایه های سطوح جامعه باشند؛ چون جوانان در هر جامعه محور حرکت به حساب می آیند. اگر آن حرکات سیاسی، فرهنگی، سازنده گی و یا اجتماعی باشند، باز هم در صف نخست جوانان قرار دارند و یک قدم جلوتر از دیگران حرکت می کنند. 

حتی در یاری رساندن پیامبران علیهم السلام، از جمله در صدر اسلام، چرخش اصلی حرکت در کوشش جوانان بود که باعث پیروزی اسلام و نشرش در تمام دنیا گردید. جوامعی که امروزه از لحاظ علم و تکنولوژی حرف اول را می زنند؛ اما بنابر بعضی از سیاست هایی که دچار کمبود نسل جوان هستند، به مشکل بر خورده و مجبور اند که برای رفع این بحران، در فکر آوردن نسل جوان از دیگر مناطق شوند. نمونه بارزش باز کردن دروازه های اروپا به روی نسل جوان سرزمین های دیگر بخصوص  اسلامی در این اواخر بوده است.

در ایران نیز چه در دوران انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس چه در دوران های حساس و بزنگاهای مهم که جامعه و کشور به پویایی نیاز داشت این نسل جوان و جوانان بودند که در نقش بن بست شکن و راهگشا به نقش آفرینی پرداختند. هرچند امروز در جامعه و میان مسئولین کشور صحبت از جوان گرایی مطرح میشود اما در عمل تقریبا هیچ تغییر ملموسی رخ نداده است و قوانین بالا دستی فقط در حد نوشتن باقی ماندند و در عمل تغییر جهت ورود جوانان و ایجاد نشاط و تحرک در سیستم مدیریتی کشور رخ نداده است.

اما سوال اساسی آن است نسل جوان باید منتظر تصمیم گیری و قوانینی بماند که عملا نقض می شوند یا خود مانند تمام زمینه ها که راهگشا و بن بست شکن جامعه بوده ورود کرد و اینبار بن بست شکن مسیر نسل جوان شوند؟

مدیریت جامعه امروز نیاز به ورود و تربیت نسل جوان دارد و این به معنای جوانگرایی افراطی نیست و بلعکس مدیران مسن نباید از ورود نسل جوان احساس خطری بکنند هرچند امروز شاهد گارد دفاعی مدیران مسن هستیم و یا در موارد بسیار انتقال مدیریت دولتی بصورت خانوادگی  اما تمام این موارد نه تنها به سود کشور نیست بلکه سبب خالی شدن جامعه از نخبگان می شود. این ایجاد بن بست خود خواسته برای جوانان از سوی برخی مدیران مسن دیر یا زود کشور را به سمت واردات مدیر می برد.


نسل جوان برای شکستن چنین بن بست های لازم است در قالب احزاب ، کمپین ها ، سمن ها و اقدامات فرهنگی و رسانه ای سعی در عملیاتی شدن قانونی کند که مدت هاست از نوشتن آن می گذرد و اینگونه است که نسل جوان می تواند زمینه های ورود خود به سیستم مدیریتی کشور فراهم کند البته بدیهی است پرچمدار چنین اقداماتی جوانانی باید باشند که به روح و جسم کار جمعی اعتقاد و نیز دانش کافی برخوردار باشند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار