اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
فرماندار شوشتر خواستار شد؛
فرماندار شهرستان شوشتر گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان باید آمار ثبت شده در خصوص اراضی قابل کشت در شوشتر را اصلاح کند تا مشکلات این حوزه در شهرستان کاهش یابد.
به گزارش پایگاه خبری شوشان، حسین پنبه دانه پور روز دوشنبه در نشست شورای کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: حدود 100 هزار هکتار زمین قابل کشت در شهرستان شوشتر وجود دارد که متاسفانه به هر دلیل، 45 هزار هکتار یعنی کمتر از نصف این مقدار در جهاد کشاورزی استان برای شهرستان ما ثبت شده است.

وی ضمن اشاره به مسائل پیش آمده در این مورد افزود: این آمار ثبت شده و اشتباه باعث می شود تا در موارد مختلف مانند تخصیص سهمیه های بذر، کود، سوخت و... برای کشاورزان عزیز با مشکلات و کمبودهای مختلف مواجه شویم و در حق این قشر زحمتکش اجحاف شود.

وی در ادامه با تاکید بر حمایت از کشاورزان بیان کرد: در رابطه با قیمت شلتوک با پیگیری های نماینده محترم ولی فقیه در استان و استاندار محترم مسئله صادرات این محصول از استان ما به کشور عراق مجوزهای لازم را گرفت و انشاءالله با برنامه ریزی این مسئله انجام می شود.

رئیس شورای کشاورزی شهرستان شوشتر تصریح کرد: اما به هرصورت وقتی محصولی در بازار زیاد شود، طبیعتاً با نوسانات قیمت مواجه خواهد شد و نمی توان از این موضوع جلوگیری کرد. 

پنبه دانه پور در بخشی دیگر این جلسه بیمه محصولات کشاورزی را مهم برشمرد و اذعان داشت: نهادهای مرتبط با کشاورزان، این عزیزان را ترغیب به بیمه محصولات خود کنند و در فرهنگسازی این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند، چرا که با توجه به وقوع بحران های احتمالی و مشکلات مالی دولت، پرداخت خسارت با تاخیر و سختی انجام خواهد شد.

گفتنی است، شوشتر یکی از قطب های مهم صنعت کشاورزی در استان خوزستان محسوب می شود.




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار