اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: دهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی یادمان دعبل خزاعی از مجموعه برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) هفتم آذر 98 در شهرستان شوش دانیال برگزار می‌شود.
محمد جوروند در آیین رونمایی از پوستر دهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی در اهواز اظهار کرد: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار این آثار و گسترش آفرینش‌های فرهنگی و دینی در زمینه شعر به زبان عربی، برگزار می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان افزود: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه که در بخش اصلی سیره و زندگی حضرت امام رضا (ع)، مناقب و صفات حضرت امام رضا (ع)، کرامات و فضیلت‌ها، جلوه‌های فرهنگ رضوی شامل علم، شناخت، حلم، کرامت، مهربانی و... و در بخش ویژه برگزاری نشست‌های علمی پژوهشی و ارائه مقالات پیرامون شاعرانی که به مدح و ثناء و مناقب امام رضا (ع) پرداخته‌اند مانند خزاعی، ابن سکیت، ابونواس اهوازی و...، برگزاری نشست‌های شعرخوانی آثار شاعران دوره امام رضا (ع)، برگزاری جلسات مشاعره به زبان عربی، برپایی کاروان نمادین ورود امام رضا (ع) به ایران در شهرستان خرمشهر که قبلا برگزار شد و برگزاری همایش شعر رضوی با عنوان حرم تا حرم و جان جانان در ۱۸ شهرستان استان  برگزار می‌شود.

جوروند بیان کرد: تاکنون ۲۰۰ اثر از کشورهای مختلف مانند ایران، مصر، سوریه، لبنان، کویت، عراق، عربستان و بحرین به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از این میان نزدیک به ۸۰ اثر در مرحله داوری نهایی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل ارشاد خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: جوایز این جشنواره در بخش فصیح شامل نفر اول، تندیس جشنواره+ لوح تقدیر + جایزه نقدی به مبلغ ۳۵ میلیون ریال، نفر دوم، تندیس جشنواره+ لوح تقدیر + جایزه نقدی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفر سوم، تندیس جشنواره+ لوح تقدیر + جایزه نقدی به مبلغ ۲۵ میلیون ریال و همچنین در بخش شعبی شامل نفر اول، تندیس جشنواره+ لوح تقدیر + جایزه نقدی به مبلغ ۳۵ میلیون ریال، نفر دوم، تندیس جشنواره+ لوح تقدیر + جایزه نقدی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال و نفر سوم تندیس جشنواره+ لوح تقدیر + جایزه نقدی به مبلغ ۲۵ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

در پایان این مراسم از پوستر این جشنواره رونمایی شد. این جشنواره به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با همکاری بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار