اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول:
سرپرست فرمانداری دزفول گفت: با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی و همکاری مردم دزفول، اعتراضات در این شهرستان به خوبی مدیریت شد و حادثه جانی و مالی رخ نداد.
محمد حیدری ظهر امروز سه شنبه در نشست هم اندیشی با فعالان رسانه‌ای شهرستان دزفول به منظور بررسی نقش و تأثیر رسانه در مدیریت افکار عمومی و آرامش و نظم اجتماعی در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: حوادث تلخی که پس از اعلام اصلاح نرخ بنزین در کشور رخ داد حوادث تلخی بود اما همراهی نکردن مردم با ضد انقلاب و پشتیبانی آحاد مردم از نظام این توطئه دشمن را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه در حوادث اخیر نیروی انتظامی، نیروهای سپاه و بسیج و سربازان گمنام امام زمان با تسلط همه جانبه و کنترل شرایط اجازه فرصت طلبی، موج سازی و موج سواری را به ضد انقلاب ندادند، عنوان کرد: در این بین نقش رسانه را به عنوان یکی از ارکان هدایت کننده افکار عمومی نباید نادیده گرفت.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول ادامه داد: رسانه‌ها همواره در کنار سایر ارکان نظام تعامل سازنده و نقش آفرینی سازنده‌ای داشته و در کنار اینکه صدای مردم هستند قلم توانای نظام برای تبیین سیاست‌های نظام نیز محسوب می شوند، درنتیجه رسانه همان‌گونه که فریاد حق طلبی مردم را فریاد می زند باید سیاست‌های نظام و دولت را در تمام ابعاد تبیین کند.

حیدری بیان کرد: با شروع اعتراضات در پی اصلاح نرخ بنزین، شورای تأمین شهرستان دزفول جلسات متعددی با سران طوایف، معتمدین و گروه‌های مختلف مردمی برگزار کرد و همین امر باعث شد که در شهرستان دزفول علاوه بر اینکه اعتراضات بیشتر از یک روز ادامه نیافت بلکه هیچ‌گونه رخدادی که منجر به حادثه جانی یا مالی شود نیز رخ نداد که این امر یک سند افتخار برای اقشار مختلف مردم دزفول و مسئولان امنیتی و قضایی شهرستان است.

وی تأکید کرد: باید در پرتو یک همکاری سازنده و تعامل همه جانبه با رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی این آرامش و امنیت در شهرستان تضمین شود و در ادامه راه نیز همه مسئولان قضایی و امنیتی با تعامل اصحاب رسانه به سمت پیشرفت و آرامش شهرستان گام بردارند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول در ادامه رسانه را یکی از سلاح‌های برّنده دنیای غرب در جنگ نرم عنوان کرد و افزود: ماهواره، بستر اینترنت جهانی و سایر شبکه‌های ارتباطی در اختیار نظام سلطه است و همین امر موجب شده تا به زعم خودشان در جنگ نرم برتری نسبی داشته باشند.

حیدری رسانه‌ها را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های مقابله با دشمن و از عوامل اصلی خنثی کردن عملیات‌های روانی دشمن برشمرد و یادآور شد: اعضای شورای تأمین شهرستان دزفول از فضای باز رسانه در چارچوب قانون مطبوعات، اخلاقیات، انسانیت، شرع مقدس و موازین همسو با عرف جامعه استقبال می کنند و از سویی رسانه‌ها نیز باید به مقوله امنیت، پیشرفت و توسعه و آبادانی شهرستان توجه بیشتری داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به نزدیکی به انتخابات مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: در مسئله انتخابات رعایت اصل بی طرفی و مشارکت حداکثری یک موضوع بسیار مهم است؛ بنابراین رسانه‌ها باید با تبیین اصل بی طرفی مسئولان و تشویق منطقی و عقلایی جامعه، مردم را به سمت مشارکت حداکثری سوق دهند.

حیدری بر لزوم هم افزایی تمامی مسئولان شهرستان با اصحاب رسانه تأکید کرد و گفت: خبرنگاران پل ارتباطی ما با جامعه هستند؛ بنابراین مدیران نباید از اصحاب رسانه هراس داشته باشند بلکه باید با یک تعامل سازنده، خدمات دولت و نظام را از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم برسانند و وحدت و همدلی شرط لازم برای موفقیت است؛ بنابراین رسانه‌ها نیز نباید بر اساس اطلاعات غلط دیگران را قضاوت کنند.

وی با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر لزوم تزریق روحیه امید در جامعه، گفت: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم و به ویژه جوانان است؛ بنابراین لازم است خبرنگاران با فکر، قلم و ابزاری که در اختیار دارند روحیه و امید را در بطن جامعه تزریق کرده و از آن حراست و حفاظت کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با بیان اینکه هیچ‌کس حق تعرض به جایگاه قانونی و شرعی مطبوعات را ندارد، عنوان کرد: خبرنگاران نیز باید بر اساس قانون حرکت کنند و همچنین تعاملات، اطلاع رسانی و انتقادات همه باید بر مدار قانون باشند؛ ضمن اینکه رسانه‌ها باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به پرهیز از دوقطبی کردن جامعه و حفظ اصل مطالبه گری داشته باشند.

حیدری با تأکید بر حفظ اصل امانت‌داری از سوی خبرنگاران، اضافه کرد: امروز دزفول به ضریب امنیت قابل قبولی در حوزه مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی رسیده که باید در جهت حفظ و بسط این مهم تلاش بیشتری کرد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار