اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: برای ما بد است که سیستم فاضلاب بیمارستان گلستان با کیفیت بسیار بد وارد رودخانه می‌شود.
محمدجواد اشرفی امروز (۶ آذرماه) در جلسه شورای سلامت خوزستان اظهار کرد: بیان مشکلات فنی و مالی که متاسفانه در چند سال اخیر در جلسات با آن مواجه بودیم، ما را قانع نمی‌کند و نمی‌توانیم اینگونه این موضوعات را توجیه کنیم.

وی افزود: مردم نمی‌پذیرند که وضعیت فاضلاب اینگونه باشد و فاضلاب به این شکل وارد رودخانه‌ها و منابع آبی شود.

اشرفی گفت: در محدوده شهری اهواز روزانه حدود ۱۸۵ هزار متر مکعب آب بدون تصفیه و با کیفیت بسیار بد، اعم از آب شهری و فاضلاب بیمارستانی وارد رودخانه می‌شود. برای ما بد است که سیستم فاضلاب بیمارستان گلستان با کیفیت بسیار بد وارد رودخانه می‌شود. بنابراین باید فکری به حال این استان شود و توجه خاصی به آن شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به پیگیری‌های این اداره‌کل برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون گفت: مدیرعامل شرکت آبفا اهواز در شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون قول داده‌اند ظرف سه ماه حدود ۸۰ درصد فاضلاب شرق اهواز یعنی معادل ۵۰ درصد فاضلاب کل اهواز را به صورت موقت به تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز هدایت کند که اگر این کار انجام شود، اقدام بزرگی است.

به گزارش ایسنا در ادامه، محمدصادق کریمی‌کیا مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان اظهار کرد: یکی از عوامل در حوزه نارضایتی مردم در خوزستان بحث آب و فاضلاب است. بار این موضوع بر حوزه اجتماعی قرار دارد که بعدها ممکن است به حوزه سیاسی و امنیتی تبدیل شود و به همین دلیل این موضوع یک مطالبه عمومی است.

وی افزود: شاید مردم تفاوت آب سطحی و فاضلاب را ندانند اما همین که مشاهده کنند آب یا فاضلاب در سطح خیابان جاری شده است، متوجه می‌شوند که به بهداشت آن‌ها خطری وارد شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: شرایط توپوگرافی خوزستان خاص است. اگر دانش فنی وجود داشته باشد، می‌توانیم برای این شرایط خاص، نسخه خاصی بپیچیم.

کریمی‌کیا با بیان اینکه خوزستان از نظر ثروت کم‌برخوردار نیست، بیان کرد: برای حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان باید از ظرفیت ملی استفاده شود.

وی عنوان کرد: در سال جاری فشار زیادی به حوزه بهداشت و درمان وارد شد. در ابتدای سال شاهد وقوع سیلاب بودیم که با تبعات شدید بهداشتی و درمانی آن مواجه شدیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با بیان اینکه ظرفیت بهداشت و درمان در سال ۹۸ تحت شدیدترین فشارها قرار گرفت، ادامه داد: بلافاصله پس از سیلاب مراسم اربعین حسینی برگزار شد و با تردد دو میلیون زائر از مرزهای خوزستان فشار زیادی بر دوش سیستم بهداشت و درمان وارد شد. پس از آن نیز با بحران بیماران تنفسی و ناآرامی‌های اخیر مواجه شدیم.

کریمی‌کیا ادامه داد: در مورد خوزستان در زمینه توزیع اعتبارات ملی باید به شرایط ویژه این استان توجه و از ظرفیت ملی برای رفع نواقص خوزستان کمک شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار