اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
دل تان را خوش نکنید؛ مردم فراموشکار نیستند !
شوشان - علی عبدالخانی :
عده ای تصور می کنند حافظه ی  مردم نسبت به عملکرد مسئولان و نمایندگان اعم از مجلسی و شورایی چیزی شبیه به حافظه ی ماهی ها است و در این زمینه فراموشکار هستند و به همین دلیل نسبت به اتخاذ تصمیم انتخاباتی آنها خوشبین هستند.

تردیدی نیست که این تصور توهین آمیز به هیچ عنوان منطبق بر واقعیت نیست و اتفاقاً مهمترین ایستگاه های عملکردی آنها در اذهان عمومی باقی است.

در رابطه با این تصور که حافظه ی ماهیها کوتاه است باید گفت که تحقیقات علمی خلاف این تصور را به اثبات رسانده است. طبق داده های علمی حافظه ی یک ماهی برای ماهها می تواند پدیده های مختلف را به یاد آورد و از تجربیات تلخ پرهیز کند که بر همین اساس، این باور که این جانواران فاقد نظام بخاطرسپاری هستند بیشتر شبیه به یک افسانه می ماند تا یک واقعیت علمی !.

نکته مهم در به میان کشاندن مسئله ی حافظه ی ماهی ها در این یاداشت کوتاه این است که بگوییم؛ وقتی یک ماهی کوچک که در عالم تکوینی خود ادعایی ندارد از خاطرات تلخ گذشته اش اجتناب می کند و به طرف آنها نمی رود، به قاعده اولی و به حکم منطق، انسان که منزلتی والا و برتر نسبت به همه موجودات دارد و از شرافت ذاتی نسبت به سایر آفریده ها بهره می جوید، قطعا  باید از خاطرات تلخ گذشته اجتناب کند و یک خطا را ۲ بار مرتکب نشود.‌ این حکم عقل است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار