اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲
شوشان - نويد قائدی :
ای‌کاش مانند جوامع توسعه‌یافته در کشور ما سنت حسنه استعفا معنا و مفهوم داشت. مانند همان کشورهايی که سياسيون عملکرد آن‌ها را به هيچ می‌انگارند و رسانه ملي ما کوچک‌ترین اعتراض آن‌ها را در صدر اخبار می‌کند تا بتواند ضعف‌های درونی را براي مردم بی‌اهمیت جلوه دهد.
طي سال‌های گذشته انواع مصائب و مشکلات که در طول تاريخ شهر اهواز سابقه نداشته بر مردم تحمیل‌شده است، مشکلاتی که نمی‌توان همه آن‌ها را به گردن طبيعت انداخت، و سهم بالای بی‌تدبیری و عدم توانمندی مديران در آن کاملاً مشهود است.
جالب است در بخش عمده‌ای از وقايع رخ‌داده, تقريباً اکثر مديران حاضر نيستند حتی بخش کوچکی از مسئوليت را به عهده گيرند و حداقل از مردم عذرخواهی کنند. طی مصاحبه‌ها و حتی برنامه‌های زنده سيمای استان هيچ اثری از پذيرش بار مسئوليت که برای آن مزد و مواجب می‌گیرند مشهود نيست، و تنها مشي غالب فرافکنی و توجيه است.
معمولاً علل وقوع حوادث قهر طبيعت و يا بی‌تدبیری مديران قبل و نبود بودجه و امکانات ذکر می‌شود ، حوادثی همچون گردوغبار، باران خارج از عرف، خشک‌سالی، سیلاب‌های غیرقابل‌کنترل، آلاینده‌ها و... سال‌هاست در صدر اين اخبار قرار دارند.
چرا اين مديران بی‌تدبیر نمی‌دانند وقوع چنين حوادثي همه‌روزه در اکثر نقاط دنيا رخ می‌دهد، در دنياي امروز صرف ندانستن و نتوانستن محلی از اعراب ندارد، علوم و فنون آن‌چنان پيشرفت کرده که بررسی و پیش‌بینی آينده جزع رضوی يک سيستم مدیریت‌ است.
اگر اولين دليل مديران اين شهر نبود پول و اعتبار لازم و دوم نبود ابزار و امکانات است؟ با فرض صحيح بودن اين مدعا اگر شما به وجود چنين ضعف‌هایی اشراف داريد و می‌دانید با چنين شرايطی نمی‌توانید برای مردم اين شهر محروم کاری کنيد، چرا بی‌مهابا قبول مسئوليت می‌کنید و به حقوق مردم تجاوز می‌کنید؟ حال که قبول مسئوليت کرديد چرا در قبال اشغال صندلی مديريت خود و صدماتي که به مردم می‌زنید پاسخگو نيستيد؟ جالب است بدانيد اکثر مديران خود را افرادی فداکار می‌دانند که از خود و خانواده گذشته و فقط خود را وقف مردم کرده‌اند. 
اگر کشور و استان واقعاً برای اجرای پروژه‌های ضروری شهر اهواز مانند فضاحت فعلی آب و فاضلاب که منشأ چندين ساله دارد، پول و اعتباری ندارد و تاکنون کمک شايانی نکرده است چرا شفاف به مردم اعلام نمی‌کنید تا بدانند با يک دولت ورشکسته طرف هستند و نبايد انتظاری داشته باشند,اگر تزریق‌شده چرا گزارش شفاف عملکرد ارائه نمی‌شود،چرا مشخص نمی‌شود نحوه مطالعات پروژه‌ها و عملکرد پيمانکاران و نحوه نظارت در حوزه آب و فاضلاب شهر چگونه است که تاکنون خروجی نداشته است.
اگر پول و اعتبار بوده ولی شما توان مديريت علمی را نداشته‌اید چرا به حقوق مردم تجاوز می‌کنید که نتيجه بروز خسارت مادی و معنوي به تمام شهروندان بی‌گناه اين شهر باشد.
حال که قبول مسئوليت نمی‌کنید و در اين شهر حوادثي مانند فوت تعدادی از عزيزان در بيمارستان امام خميني اهواز اتفاق افتاده، تعداد زيادي از زن و بچه مردم در گنداب فاضلاب در منازل گرفتارشده‌اند که نتيجه وقوع انواع امراض است، چرا دستگاه‌های نظارتی و قضايی به اين موضوع ورود نمی‌کنند، تا به داد مردم برسند.
اگر اين اتفاق ناگوار غرق شدن دوروزه شهر اهواز که کلیپ‌های تراژيک آن در تمام رسانه‌های جهان منتشر در حال نمايش است، در يک کشور توسعه‌یافته بود جمع کثيری از مسئولان شهر و استان و کشور استعفا می‌دادند و شايد اگر در کشور ژاپن بود بعضی از مديران متعصب سامورايی خودکشی می‌کردند که این‌گونه باعث زجر مردم خود شده‌اند.
اما در شهر بی‌پناه اهواز که ضعف مديريت بيداد می‌کند، دريغ از يک استعفای خشک‌وخالی که حداقل دل مردم را به آينده اميدوار کند، اين موضوع نشان می‌دهد مديران همچون کوهی استوار به صندلي مديريت تکيه خواهند زد و با چنگ و دندان و لابی‌گری و البته فداکاری و احساسي دين و تکليف نخواهند گذاشت ياس و ناامیدی القاشده از سوی دشمن و البته تحریم‌ها بر مردم اثری داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار