اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
تغییر اقلیم و آسیب پذیری ناشی از زیرساخت ها دو عامل اصلی در مقوله ی پدیداری بحران آب گرفته گی شهر اهواز بودند که هم قابل پیش بینی و هم قابل پیشگیری بودند، که البته، مسوولین ذیربط می توانستند در ستاد بحران تدابیر پبشگیرانه ای را از قبل اتخاذ نمایند و امروز مجبور نمی شدند که این قدر تقصیر را گردن همدیگر بیاندازند.

1- شهرداری اهواز با امکانات ناچیز و اختیارات مثله شده، با این که نهایت تلاش خود را در بحران مذکور بعمل آورده که باتوجه به بضاعت سازمانی که دارد لذا، در این مساله هیچ تقصیری متوجه ی آن نخواهد بود.

2 - سازمان آبفای اهواز  با توجه، به این که متولی جمع آوری آب های سطحی نیست و نیز با این که بودجه ی مکفی در اختیار ندارد و همچنین گستره ی ماموریت آن وسیع است  در نتیجه، با این استدلال نمی توان آن سازمان را مقصر اصلی قلمداد کرد.

3 - ستاد بحران خوزستان چون مانیتورینگ آب و هوایی استان را مرتب رصد می کند پس شایسته بود بعنوان متولی اصلی مقابله با هر بحران از قبل با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده به بسیج امکانات و تجهیزات مورد نیاز، خود را برای مقابله با بحران آب گرفته گی آماده سازد و  همه ی سازمان های امدادی را فراخوان زند تا این همه مردم مظلوم اهواز این گونه به دردسر و خسارت مبتلا نشوند.

به هرحال استاندار خوزستان بعنوان فرمانده  محور عملیاتی بحران باید بسرعت دست بکار شود و از وزارت کشور برای کمک رسانی و امداد به مردم اهواز کمک و یاری بطلبد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار