اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
شوشان - منصور فاضلی / عضو شورای مرکزی مجمع متخصصین خوزستان :
 از بدو انقلاب اسلامی هر چه پیش رفته ایم عملکرد نمایندگان محترم مجلس به مراتب ضعیف و ضعیف تر گشته تا جایی که با گذشت چهار دهه از عمر جمهور اسلامی بقدری عملکردها ضعیف و واپسگرایی ها مشهود است ، که جای هیچگونه دفاعی را باقی نگذارده .
ضعف عملکرد ناضران اجرایی قانون به نحوی می باشد که فریاد خودشان نیز درامده و هر روز از تریبون های مختلف فریادشان بلند است که مجلس در راس امور نیست ، چرا به این مرحله از ناتوانی و ضعف در عملکرد ها رسیده ایم ؟
عملکردهای ضعیف در این حیطه باعث گردیده که اوضاع نابسامانی در جامعه حکمفرما شود و اوضاع جامعه هر روز و هر لحظه نگران کننده تر شود .
امروزه با یک بررسی ساده متوجه میگردیم نمایندگان محترم مجلس ، حاضر در کمیسیون های مربوطه که اکثرا مدارک تحصیلی انان همسو با کمیسیون مطبوع نبوده و مضافا بران تخصص و تجربه کاری انان نیز هیچ گونه سازگاری با ان کمیسیون ها نداشته ، همچنین عدم اشراف بر عملکرد اجرایی و قانونی وزارت خانه مطبوع نمیتوانند ناظری موفق بر عملکرد وزارت خانه مورد نظر باشند .با این عدم توانایی باید چه انتظاری از انان داشت ؟؟ .نماینده ای که نه قانون را میشناسد و نه تخصصش را دارد و نه علم و مدرکش همسو با ان بوده ، پس هدفش از حضور در چنین کمیسیون های چیست ؟؟
انچه به وضوح پیداست نکامی های پیاپی نمایندگان در حوزه های انتخابیه و عدم تحقق مطالبات موکلانشان انان را چنان در عملکرد ضعیف نشان داده که روی حضور در حوزه های خویش را ندارند.
در چنین شرایطی نمایندگان در پی ناکامی خویش دست به اغواگری و غوغا سالاری زده و همین میشود که هر روز با انواع و اقسام بنرهای تبلیغاتی نمایشی به نفع خویش در شهرهای مختلف روبرو میشویم .که حتی جزیی ترین عملکرد در سازمان ها و ادارات دولتی را به نفع خود مصادره به مطلوب میکنند ، نظارات بر اجرایی قوانین و وضع قوانین در جهت رفع موانع معیشتی و رفاهی ، اقتصادی و اجتماعی را رها کرده و با قهرمان بازی سعی در منحرف کردن افکار عمومی جامعه میباشند و هر فعالیت جزیی اعم از کلنگ زنی و افتتاح و ....  را به نفع خود به خورد جامعه میدهد .اما در این بین ضعف مدیریتی در استان بیشتر مشهود است . تعامل با نمایندگان کار را بجایی رسانده که با دخالت های این عزیزان و گماردن نفرات منتسب به انان علنا ادارات را به سمت فشل بودن ، ناکار امدی هدایت نموده و با گماردن مجریانی ناتوان و ضعیف و فاقد تخصص و شایستگی در مناصب اجرایی باعث گردیده موانع پر پیچ و خم بروکراسی اداری سردرگمی ارباب رجوع را در پی داشته باشد .
 تعامل حدی دارد ، اما تا کجا و تا چه وقت ؟
تعامل ها ، استان را به ورطه سقوط رانده است، اینکه نماینده ای بتواند مدیران ارشد اجرایی را با لحنی خاص و کلامی که قابل بازگو نیست مخاطب قرار دهد .نوبر است و از تعامل بدور است .
انچه این روزها میبینیم برایمان قابل باور نیست .اینروزها شاهد ضعیف ترین و ناکارامد ترین مدیران و ناظران و واضعان قانون در استان خوزستان هستیم و البته شاید در استان های دیگر نیز چنین باشد .نمیدانم در این بلیه چه کسی را مقصر جلوه دهیم ؟
جامعه ای که بدون تحقیق و شناخت از سوابق افراد و در یک فرایند هیجانی رای میدهند و خود را گرفتار میکند .؟
یا کسانی که چنین نفراتی را گزینش کرده و به جامعه برای انتخاب معرفی مینمایند.؟
در هر دو صورت بازندگان این بازی تنها و تنها عوام و جامعه میباشند  کافیست به سخنان مهندس تاجگردون نماینده گچساران گوش فرا دهید تا بدانید عیار واقعی نمایندگان و مدیران ارشد استان خوزستان چقدر است ، ایشان میفرماید نمایندگان خوزستان نتوانستند اما من به تنهایی توانستم و اجرا کردم .و در ادامه میفرماید تو که نمیتوانی چرا وارد کارزار انتخابات مجلس میشوی .
وای بر خوزستان که در ناکامی ها فلاکت زبانزد است، مصیبت های خوزستان کم بود،اکنون نیز تحقیر مدیران و مسئولینش نیز توسط استان های همجوار خودنمایی می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار