تهاتر با اشراف کامل اتحادیه اتوبوسرانی کشور و تصویب هیات مدیره سازمان صورت گرفت.
پیرو خبر منتشر شده در پایگاه خبری "خرمشهر ما" با عنوان "رمز گشایی از غیب شدن اتوبوسهای چند صد میلیونی در سازمان حمل و نقل شهرداری"، میاح پور مدیرعامل وقت سازمان حمل و نقل طی تماسی توضیحاتی ارائه داد که پایگاه خبری شوشان طبق رعایت اصل بی طرفی و در جهت تنویر افکار عمومی،مطالب و موارد گفته شده را منتشر میکند.
پیرو خبر منتشر شده در پایگاه خبری "خرمشهر ما" با عنوان "رمز گشایی از غیب شدن اتوبوسهای چند صد میلیونی در سازمان حمل و نقل شهرداری"، میاح پور مدیرعامل وقت سازمان حمل و نقل طی تماسی توضیحاتی ارائه داد که پایگاه خبری شوشان طبق رعایت اصل بی طرفی و در جهت تنویر افکار عمومی،مطالب و موارد گفته شده را منتشر میکند.
موارد مطرح شده از طرف میاح پور ،مدیر عامل وقت سازمان حمل و نقل بدین شرح است:
در زمان مسئولیت بنده در سازمان حمل و نقل چند بار به اتفاق نماینده به دیدار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان همیاری شهرداری ها اقای خندان دل رفتیم و مجوز تهاتر را از ایشان گرفتیم ،بعد به سازمان همیاری شهرداری ها رفتیم و بعد از طی مراحل اداری و قانونی، شرکتی را برای این کار به ما معرفی کردند.
در ابتدا قرار بر فروش اتوبوسها شد که مبلغ پیشنهادی نهایی حدود یک میلیارد و اندی بود که طی برآوردی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که با فروش اتوبوسها ،نفع چندانی عاید شهرداری نمیشود بنابراین تصمیم گرفتیم با تهاتر اتوبوسها به اینصورت که در ازای تعمیر و تحویل یازده اتوبوس سالم تعدادی اتوبوس فرسوده و از رده خارج را به شرکت مزبور تحویل دهیم.
لازم به ذکر است تهاتر با اشراف کامل اتحادیه اتوبوسرانی های کشور وقیمتها بانظر کارشناس راهور و با تصویب هیات مدیره سازمان حمل ونقل که اعضای آن(بنده، تهاتر با اشراف کامل اتحادیه اتوبوسرانی های کشور وقیمتها بانظر کارشناس راهور و با تصویب هیات مدیره سازمان حمل ونقل که اعضای آن(بنده،آقای طیبی وآقای قاسم هاشمی بودند)صورت گرفته است.
هزینه تعمیر صفر تا صد هر اتوبوس بیش از صد میلیون تخمین زده شد که تعمیرات بصورت کلی از چراغ های اتوبوس تا موتور و سایر قطعات و بدنه بود.
باید به این نکته توجه داشت که نصف سیستم اتوبوسهایی که تحویل داده شده بود بخاطر سرقت یا فرسودگی از بین رفته بود و بعضا تعدادی از اتوبوسها "ایویکو" بودند که مناسب شرایط جوی خرمشهر نبود.
برای تک تک اموری که انجام شد مجوز گرفته شد و ارزش اتوبوسهای فرسوده و مبالغ مورد نیاز برای تعمیر اتوبوسها طبق نظر کارشناس تعیین شد و همه مراحل قانونی بود و مستندات موجود است.
برای روشن شدن موضوع تصاویر اتوبوسها قبل و بعد از تعمیر و تصاویر موتور و قطعات فرسوده را ارسال میکنم تا با دیدن آنها شهروندان خودشان قضاوت کنند.
در حال حاضر ۹ دستگاه اتوبوس در سازمان حمل و نقل موجود است که نیاز به تعمیرات جزئی دارند و اساس مشکل آنها مشکل برق است و من فکر میکنم تعمدی در کار است که برای تعمیر آنها اهتمامی وجود ندارد و در این باره اقدامی صورت نمیگیرد.
بابت اتوبوسهای تهاتر شده ۲۰۰میلیون تومان دریافت کردم که با این مبلغ حقوق پرسنل پرداخت شد.
لازم است به این نکته اشاره شود که شهردار (دارابی) در دو مصاحبه (که پیش از این در خبرگزاریها منتشر شد)اعلام کرده بود که تخلفی در سازمان حمل و نقل مشاهده نشده و تنها دلیلی که منجر به برکناری میاح پور شد این بود که دو دستگاه النترا را بدون هماهنگی با شهردار جابجا کرده بود.
که یکی از آنها در اختیار میاح پور و دیگری در اختیار امیر سامری یکی از اعضای شورای اسلامی شهرستان بود.
میاح پور در ادامه تاکید کرد که همه مستندات موجود است و هر زمان و در حضور هر نهادی که لازم باشد حاضر میشوم و مستدل و با مدارک و مستندات لازم توضیحات خود را ارائه میدهم.
تصاویر اتوبوس ها بعد از تعمیر