اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
شوشان - علیرضا نجفی :
در دنیایی زندگی می کنیم با سرعت سرسام آور تغییر و تحولات آن .پایداری بعضی از کلمات و اصطلاحات از سال به ماه و گاه کمتر از آن تقلیل یافته است و در چنین سیستم ناپایدار ی حفظ تعادل حقیقتا کار حرفه ایهاست .
 زندگی در دنیای رسانه محور شبیه  بندبازی در فضای باز است که باد و باران و اشعه خورشید و مه و طوفان و ... را نیز باید لحاظ نمود و ابزار و اطلاعات لازم را در اختیار گرفت . حقیقت آن است که بخشی ازموفقیت پذیرش واقعیت داشته ها و نداشته هاست  که این خود مستلزم داشتن توان اعتماد کردن و اعتماد سازی است .
انعکاس شکستهای سنگین از پیروزیهای شگرف  این روزهای جبهه مقاومت توسط دشمن اگر چه ناشی از طینت دروغ محور  دشمن مستکبر و خوی استکباری آن است اما واقعیتی دیگر را در خود دارد و آن ضعف حرفه ای گری در رسانه بازی  ماست .باید و باید بپذیریم که در استفاده از مهره های رسانه ای به اندازه ساخت موشک و ماهواره پخته نشده ایم به هر علت بماند  که هدف این نوشتار کشف علل نیست .
در بهرمندی از عالم رسانه چیزی در حد سایپا و ایران خودرو هستیم که بگیر و نگیر دارد .
متاسفانه جبهه مقابل با پورش و بنز آماده زدن لحظه هاست و تعیین سرنوشت بازی نیز همین تک لحظاتند .

اگر در جریان اصابت موشک پدافند خودی با سرعت عمل و چالاکی مناسب و استفاده مناسب از رسانه اقدام شده بود هرگز  و هرگز عکس حاج قاسم ...بماند که بغض و بهت امانم را می گیرد .
نویسنده هرگز نقش دشمن و خصوصا انگلیس خبیث را نفی نمی نماید اما در طول تاریخ این سرزمین  اکثر شکستها به نوعی با اشتباه داخلیها مرتبط بوده است .
بیاد بیاورید سرعت عمل بالای خبرگان رهبری را در خرداد ۶۷ که با انتخابی برق آسا و اعلام آن در کمتر لز ۲۴ساعت چگونه دشمن را زمینگیر و مات و مبهوت نمود. آیا واقعه سقوط هواپیما حساس تر از آن بود ؟
مساله نبود تیم حرفه ای رسانه ای خبره است که اگر بود و در اوج ساعات  اولیه جنگ با آمریکا  به نظامیان ما مشاوره رسانه ای می داد و با تنظیم بیانیه ای چند خطی و طرح چند احتمال از جمله اصابت موشک پدافند خودی و دستور بررسی دقیق و اعلام بعد از کارشناسی هم اعتماد سازی می نمود و هم مسیر تهمت و سو استفاده دشمنان را می بست 
 و هم پیروزی تاریخی و عظیم عین الاسد به حاشیه نمی رفت .
واقعیت رسانه و افکار عمومی را بپذیریم و در تمامی تصمیم سازیها و بحرانها یکی از ابعاد تحلیلی و کارشناسی حتما و حتما خبرگان رسانه ای باشند .
در ماجرای ترور آنچنانکه باید نتوانستیم اصل ترور و تروریست بودن ترامپ را حتی در داخل تبیین کنیم 
در قضیه هواپیما و از دست رفتن جمعی از بهترینهای وطن همینطور. در ماجرای بنزین و اغتشاشات هم آنچنانکه باید نتوانسته ایم افکار عمومی را قانع کنیم 
و صرفا منفعلانه گاهگاهی مطالبی در پاسخ به خبرسازی دیگران داده ایم و کار به آنجایی  رسبده است که از فرمانده سپاه خوزستان قاتلی ممنوع الورود به آمریکا ساخته اند .
اگر دیر بجنبیم و از ابزار رسانه درست بهره نبریم و در تمامی پروژه ها چه نظامی و غیر نظامی تیمهای رسانه ای حرفه ای نداشته باشیم دشمن به لطایف الحیل جای قاتل و مقتول را در طول زمان عوض خواهد کرد  و خیانت را خدمت و خدمت را خیانت معرفی خواهد نمود .
قدرت و اهمیت رسانه و لزوم سرعت عمل بالا در واکنش به حوادث را باور کنیم .
در همین روزهای اخیر تهدید به ترور سردار قاآنی توسط آمریکای ددمنش انجام شد که جا داشت با واکنشی حرفه ای و سریع و  وسیع در سطح رسانه های داخلی و خارجی مواجه شود که مع الاسف به سادگی از کنار آن عبور کردیم و نکته آخر بازی صد درصد حرفه ای تیم توییتری ترامپ با مصاحبه آقای دیپلمات ماست که با استفاده از دو کلمه چندین شکست خود را با ابزار رسانه به برد مبدل کردند ‌.
همانانی که تقاضای مذاکره بی قید و شرط داشتند حالا رد مذاکره می کنند  و در حاشیه باخت عین الاسد را با دو کلمه به بردی که باعث طلب مذاکره از سوی ایران است تبدیل نمودند .بماند که ضرورت این مصاحبه در این زمان  چه اندازه و با چه راهبردی انجام شده است که موضوع این نوشتار نیست.
در پایان ضمن تاکید بر امداد الهی و نصرت حتمی پروردگار یاد آور میشود هر قدر موشکهایمان به حق و به درستی دقیق تر و تخصصی تر می شوند باید در عالم رسانه هم نقطه زن باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار