اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
شوشان - نويد قائدی :
با عنايت به مشکلات عديده استان خوزستان و لزوم ايجاد اراده و عزم راسخ جهت برون‌رفت از شرايط فعلی تا رسيدن به يک مسير مشخص در ابعاد توسعه پايدار, نياز است تحلیل‌های صحيح و کارشناسی در تمامی ابعاد سياسی, فرهنگی, اقتصادی و... ارائه شود تا افکار عمومی و مطالبات آن‌ها و عملکرد مسئولان در مسير صحيح و موردپذیرش قاطبه جامعه قرار گيرد.
در اين راستا نقش خبرنگاران حرفه‌ای و آگاه و مطلع و متعهد بسيار خطير و سازنده است. اگر هرکدام از عزيزان به وظايف ذاتی و حرفه‌ای خود عمل نمايند می‌توان اميدوار که افق آينده روشن خواهد بود. يک خبرنگار حرفه‌ای چشم بينای مردم زمانه خود است و بايد با تلاش و مجاهدت واقعی مشکلات و معايب را به عينک کارشناسی بررسی و تحليل نمايند و تا جايی که عمل خود قد بدهد برای رفع آن‌ها راهکار ارائه دهد و يا با کارشناسان مرتبط ارتباط برقرار نموده و دیدگاه‌های صاحب‌نظران علوم مختلف را جمع‌بندی و نشر دهد.
خبرنگار نبايد تبديل به رسانه دستگاه‌های اجرايی و مسئولان شود و بدون کم‌وکاست و تحليل فقط آمار و ارقام و عملکردهای اعلام‌شده توسط آنان را منتشر نمايد. يا نبايد تنها به ارائه گزارش‌های ميدانی به بررسي علل وقوع و شرايط و تحليل بسنده نمايد. لزوم پرداختن به نگارش محتواهای قوی در قالب يادداشت و مقاله‌های مستند و علمی در اين شرايط بسيار ضروری است.
متأسفانه دیرزمانی است در فضای مجازی شبکه‌ها که سطح وسيعی از فضای رسانه‌ای استان را تسخير نموده‌اند دوگانه‌های تخريب و تمجيد غالب شده‌اند و اکثر محتواهای منتشرشده له يا علیه مسئولان و دستگاه‌ها و شرايط موجود اجتماعی است. در اين فضای مشوش امکان تحليل درست و کارشناسی که به نفع جامعه باشد ميسر نيست و افکار عمومي از اصل وقايع منحرف و ايجاد کينه و کدورت‌ها بين اقشار مختلف بيشتر خواهد و کار اصلاح امور به‌جایی نخواهد رسيد.
در اين ايام که به‌روز خبرنگار نزديک می‌شویم لازم است توصیه‌ای برادرانه خدمت همه عزيزان دست‌به‌قلم داشت که اگر واقع حرم عقل و قلم برای آنان محترم است من‌بعد بیش‌ازپیش بر اصل عدالت و عقلانيت و شرافت تکيه نمايند تا انشاء... بتوانند حافظان واقعی حريم انسانيت و توسعه در استان محرومی مانند خوزستان باشند. در چنين مشی والايی قطعاً خير دنيا و آخرت نصيب آنان خواهد داشت و اغيار قلم‌به‌دست که با مطامع مادی در اين وادی واردشده‌اند خود صحنه را ترک خواهند کرد و مجالي برای ترک تازی نخواهند داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار