اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز از انجام اقداماتی در راستای پیشگیری از ابتلای دانشجویان به بیماری ناشی از کروناویروس در خوابگاه‌ها خبر داد.
علیرضا قدردان‌مشهدی اظهار کرد: در نیمه بهمن‌ماه جلسه‌ای با حضور مدیر دانشجویی، مسئول مرکز بهداشت و مدیر امور خوابگاه‌ها برگزار شد و در این جسله تصمیماتی در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا در دانشگاه اتخاذ شد.

وی افزود: برای اطلاع‌رسانی به دانشجویان، بروشورها و پوسترهایی در خصوص نحوه انتقال و پیشگیری از ابتلا به کرونا تهیه شده است که در خوابگاه‌ها در حال نصب است. همچنین مقرر شده است که سهمیه مواد شوینده در خوابگاه‌ها افزایش یابد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز تاکید کرد: دانشجویان باید بهداشت شخصی را رعایت کنند و  برای مثال، پیش از صرف غذا حتما دست‌های خود را به روش توصیه شده، بشویند.

قدردان‌مشهدی با اشاره به اینکه پوسترهایی در مسیرهای پرتردد دانشگاه نصب می‌شود، گفت: همچنین در بخش آشپزخانه‌ها برای کارکنان، آشپزها و سایر شاغلین، آموزش‌های لازم داده شده و تاکید شده است که در این محل، مواد شوینده دائما در اختیار باشد.

وی تصریح کرد: لازم است دانشجویانی که علائم تنفسی یا تب دارند به مرکز بهداشت دانشگاه مراجعه کنند. همچنین برای خدمت‌رسانی بهتر به دانشجویان، ساعت فعالیت مرکز بهداشت از روز شنبه، (سوم اسفند) افزایش یافت و تا ساعت ۲۲ شب به کار خود ادامه می‌دهد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به دیگر اقدامات در نظر گرفته شده، گفت: مقرر شده است که کارشناسان بهداشت حضور بیشتری در سطح خوابگاه‌ها داشته باشند تا بتوانند خدمات مشاوره و آموزشی به دانشجویان ارائه دهند.

قدردان‌مشهدی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر مشکوک بودن دانشجویی به درگیری با کرونا در دانشگاه شهید چمران اهواز مشاهده نشده است، تاکید کرد: همه این اقدامات در صورتی موثر هستند که دانشجویان به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند. اگر چه شستشو و ضدعفونی کردن فضا در خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها روند معمول است اما بر انجام دقیق‌تر و بیشتر آن با توجه به خطر ورود کرونا، تاکید شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار