اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳
شوشان - داريوش بهارلويي، مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان :
 در بارش‌هایی که در ۴۸ ساعت گذشته تاکنون رخ داده است، شاهد افزایش چشمگیر ورودی آب به حوضه‌های کارون، کرخه، دز و مارون هستیم. 

در این زمینه بیشترین پیک ساعتی ثبت شده در زمینه ورودی آب به حوضه‌های آبریز، مربوط به حوضه سد دز با ۴ هزار و ۳۰۰ مترمکعب بر ثانیه است.

در حوضه کرخه و شاخه رودخانه کشکان آن، ورودی آب به حدود ۳ هزار متر مکعب بر ثانیه رسیده است اما ورودی متوسط به سد کرخه حدود ۲۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه است. 

در حوضه دز ورودی متوسط آب به مخزن سد حدود ۳۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه و در حوضه کارون این عدد حدود ۳۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه است. همچنین میزان ورودی آب به حوضه مارون حدود ۸۰ متر مکعب بر ثانیه است.

امروز با وجود افزایش حجم زیاد ورودی به مخزن سدها، اما در خروجی سدها افزایشی نداشته‌ایم و میزان خروجی سدها مانند روز گذشته است. 

هم_اکنون خروجی سد کرخه حدود ۳۵۰ متر مکعب بر ثانیه، خروجی سد دز حدود ۲۴۰ متر مکعب بر ثانیه، خروجی سد کارون حدود ۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه و خروجی سد مارون حدود ۱۰ متر مکعب بر ثانیه است.

برای کنترل تراز سدهای استان پس از این بارش‌ها و آماده کردن این سدها برای مهار سیلاب‌های احتمالی در فروردین ماه، در روزهای آینده احتمال افزایش خروجی سدها وجود دارد اما این خروجی‌ها در حد تاب‌آوری رودخانه‌ها خواهد بود و قطعا مشکلی را برای پایین دست سدها ایجاد نخواهد کرد.

در حال حاضر افزایش ورودی سدهای استان به ویژه کرخه به دلیل ورود بخشی از سیلاب لرستان به این حوضه است اما با توجه به گستردگی حوضه کرخه این سیلاب با تاخیر وارد استان می‌شود و انتظار داریم از اواخر امشب و یا فردا سیلاب لرستان به خوزستان برسد.

پیک ورودی آب به رودخانه کرخه، اواخر امشب یا فردا رخ خواهد داد هرچند در این روزها نیز میزان ورودی به این سد افزایش چشمگیری داشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار