اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
یک متخصص عفونی با انتقاد از مصرف بی‌رویه برخی ویتامین‌ها در جهت پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، گفت: هیچ مطالعه‌ای نشان نداده است که مصرف ویتامین خاصی می‌تواند در بهبود یا عدم ابتلا به کروناویروس موثر باشد.
شوشان: دکتر مسعود مردانی گفت: تنها برخی مطالعات نقش ویتامین C را در بهبود مختصری در علائم بیماری نشان می‌دهد البته، بنده توصیه می‌کنم به جای مصرف این ویتامین از پرتقال و سایر مرکبات استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: به دنبال برخی اخبار مبنی بر آثار موثر ویتامین C، این ویتامین نیز در داروخانه‌ها به راحتی یافت نمی‌شود که این موضوع درست نیست.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره میزان ماندگاری ویروس روی لباس افراد و لزوم شستشوی هر روز لباس‌ها، با بیان اینکه ممکن است آلودگی بر روی لباس‌های افراد بنشیند، گفت: توصیه به شست‌وشوی مداوم لباس‌ها بویژه پس از بازگشت به منزل را نمی‌کنیم اما، بهتر است پس از خارج کردن لباس‌ها از تن آنها را در ورودی خانه قرار داده و یا داخل کیسه‌ای مخصوض بگذارند و برای استفاده مجدد به همان شکل اقدام به پوشیدن لباس کنند.

مردانی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره مصرف الکل برای ضدعفونی کردن سطوح تاکید کرد: استفاده از الکل صنعتی را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم؛ چرا که در صورت جذب شدن در بدن می‌تواند باعث کوری، نارسایی کلیه و... شود. استفاده از الکل اتانول نیز برای یک بار می‌تواند برای ۳ تا ۴ ساعت سطوح را عاری از میکروب کند و به هیچ عنوان نباید سطوح را غرق در الکل کرد.

وی در پایان اظهار کرد: همچنین می‌توانند الکل را با اندکی آب مخلوط کرده و یا از مواد ضد عفونی کننده بر پایه الکل استفاده کنند. اما توجه کنید الکل هنگامی که از روی پوست تبخیر می‌شود، می‌تواند سبب ایجاد خشکی پوست شود که با کرم یا وازلین این مشکل برطرف می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار