اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
مسوولان ما از روز اول با صفا، صداقت و شفافيت خبررساني كردند و مردم را در جريان قرار دادند اما برخي كشورها پنهانكاري مي‌كنند.
شوشان: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به شيوع كرونا در كشور گفتند: «خدا ما را موظف كرده است در قبال سلامت خود و ديگران احساس مسووليت كنيم، لذا هر چه به جلوگيري از شيوع اين بيماري كمك كند، حسنه و هر چه به شيوع آن كمك كند، سيئه است.»

تقدير از كادر درماني كشور

به ‌مناسبت روز درختكاري و هفته منابع طبيعي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز (سه‌شنبه) دو اصله نهال ميوه غرس كردند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس در سخناني، كاشت درخت را حركتي با بركت خواندند و در خصوص بيماري شايع شده در كشور گفتند: همچنان كه قبلا از پزشكان، پرستاران و مجموعه‌هاي درماني صميمانه تشكر كردم، لازم مي‌دانم بار ديگر از اين عزيزان كه با كار بسيار با ارزش خود در حال جهاد در راه خدا هستند، تشكر كنم. رهبر معظم انقلاب اسلامي مشاهده نمونه‌هاي درس‌آموز از تلاش و فداكاري كادرهاي درماني در رسيدگي به بيماران را نشان‌دهنده مسووليت‌پذيري و تعهد انساني آنان دانستند و افزودند: همچنين لازم مي‌دانم از خانواده‌هاي پزشكان، پرستاران و همه عوامل درماني كه با صبر و تحمل خود در كنار تلاش شبانه‌روزي عزيزان‌شان هستند، سپاسگزاري كنم. ايشان با دعا براي عافيت بيماران و همچنين طلب رحمت و مغفرت الهي براي درگذشتگان از اين بيماري و صبر و آرامش براي بازماندگان آنها، چند توصيه خطاب به مردم بيان كردند.

از دستورهاي پزشكي تخطي نشود

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر رعايت توصيه‌ها و دستورالعمل‌هاي مسوولان در خصوص پيشگيري و جلوگيري از آلودگي افزودند: از اين دستورها نبايد تخطي شود، چراكه خداوند ما را موظف كرده است در قبال سلامت خود و ديگران احساس مسووليت كنيم، بنابراين هر چه به سلامت جامعه و جلوگيري از شيوع اين بيماري كمك كند، حسنه و هر چه به شيوع آن كمك كند، سيئه است. رهبر معظم انقلاب اسلامي در توصيه‌اي ديگر همگان را به توسل و توجه به پروردگار فراخواندند و گفتند: البته اين بلا آنچنان بزرگ نيست و بزرگ‌تر از آن نيز وجود داشته است، اما بنده به دعاي برخاسته از دل پاك و صاف جوانان و افراد پرهيزگار براي دفع بلاهاي بزرگ بسيار اميدوارم، چراكه توسل به درگاه خداوند و طلب شفاعت از نبي مكرم اسلام و ائمه بزرگوار مي‌تواند بسياري از مشكلات را برطرف كند. ايشان افزودند: دعاي هفتم صحيفه سجاديه دعاي بسيار خوب و خوش‌ مضموني است كه مي‌توان با اين الفاظ زيبا و با توجه به معاني آن با پروردگار سخن گفت.

همكاري همه دستگاه‌هاي مرتبط با دفتر رهبري با وزارت بهداشت

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين همه دستگاه‌هاي كشور را به همكاري و در اختيار قرار دادن امكانات مورد نياز وزارت بهداشت كه در صف مقدم مقابله با بيماري قرار دارد، توصيه كردند و گفتند: نيروهاي مسلح و دستگاه‌هاي مرتبط با دفتر رهبري نيز به انجام اين كار موظف شده‌اند.

مسوولان با صفا، صداقت و شفافيت خبررساني كردند

رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به درگير شدن كشورهاي زيادي در دنيا با اين بيماري افزودند: مسوولان ما از روز اول با صفا، صداقت و شفافيت خبررساني كردند و مردم را در جريان قرار دادند اما برخي كشورهاي ديگر كه اين بيماري در آنها شديدتر و همه‌گيرتر است، پنهانكاري مي‌كنند البته ما براي آن بيماران نيز از خداوند طلب عافيت مي‌كنيم. ايشان حادثه پديد آمده را مساله‌اي گذرا و نه فوق‌العاده دانستند و گفتند: البته من نمي‌خواهم مساله را خيلي كوچك فرض كنم، اما آن را خيلي بزرگ هم نكنيم، اين مساله مدتي نه چندان طولاني براي كشور وجود خواهد داشت و سپس رخت برمي‌بندد، اما تجربيات حاصل از آن و فعاليت مردم و دستگاه‌ها كه به مثابه يك رزمايش عمومي است، مي‌تواند به عنوان يك دستاورد باقي بماند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اقدامات پسنديده و نوع‌دوستانه برخي هموطنان مانند كمك‌هاي مالي و توزيع اقلام بهداشتي افزودند: اين كارها بسيار خوب است و با حفظ اين دستاوردها، بلا به نعمت و تهديد به فرصت تبديل مي‌شود و اميدواريم روزگار عافيت كامل براي ملت عزيز ايران نزديك باشد.
منبع: اعتماد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار