شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳
شوشان: نايب رييس انجمن راديولوژي جنوب خوزستان گفت: شهرستان آبادان با كمبود پزشك متخصص راديولوژي زن رو برو است و بدليل اين مشكل بيماران به ناچاربا صرف هزينه هاي گزاف به استانهاي همجوار يا مركز استان مراجعه مي كنند.

غلامرضا حيدري در گفت و گو با ايرنا گفت: كمبود راديولوژيست به خصوص راديولوژيست زن در آبادان محسوس است و ما پي گيريهاي فراواني براي جذب متخصص راديولوژي از طريق دانشگاه علوم پزشكي انجام داده ولي تاكنون موفق به اين كار نشده ايم.

افزود: بيش از ۷۰ درصد مراجعه كنندگان به واحدهاي راديولوژيست و سونوگرافي بانوان هستند و با توجه به طرح پايش بيماري هاي خاص بانوان، بويژه سرطان سينه نياز مبرم به وجود راديولوژيست زن در اين شهرستان است.

وي با بيان اينكه طرح هاي دانشگاه علوم پزشكي در اين خصوص مانعي براي قرارداد پزشكان با ارگانهاي ديگر است گفت: طرح هاي مربوط به دانشگاه علوم پزشكي محدوديت هاي زيادي را براي جذب برخي پزشكان ايجاد كرده كه اميدواريم اين محدوديتها مرتفع شود.

حيدري اظهار داشت: تمام تلاش ما بر اين است تا در كوتاه ترين زمان ممكن پزشك خانم راديولوژيست براي شهرستان جذب كنيم.معاون درمان دانشكده علوم پزشكي آبادان در اين باره با بيان اينكه توزيع نيروها از سوي وزارت بهداشت و درمان براساس معيارها و امتيازات پزشكان انجام مي شود، گفت: هم اينك چهار پزشك متخصص راديولوژي عمدتا مرد در شهرستان آبادان و دو متخصص راديولوژي در خرمشهر مشغول به فعاليت هستند.

دكتر نصرالله حسوني بحريني به ايرنا افزود: امسال براي جذب پزشك متختصص به ويژه متختصص راديولوژي زن رايزني و از سوي وزارت بهداشت و درمان بالاي ۹۰ درصد درخواست هاي اين دانشكده موافقت شده است.

وي علل كمبود پزشك متخصص را تعداد كم فارغ التحصيلان و افزايش تقاضاي پزشك در مناطق محروم عنوان كرد و افزود: در هنگام فارغ التحصيل شدن پزشك متخصص اولويت اول به مناطقي است كه پزشك در آنجا بيشتر مورد نياز است.

دكتر بحريني اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان آبادان به جز متخصص جراحي قلب و عروق و بخش آنژوگرافي تمام رشته هاي پزشكي را داريم و از هر يك بيش از يك يا دو نفر و بعضي از رشته ها نظير متخصص زنان هفت پزشك متخصص مشغول به كار هستند.

دانشكده علوم پزشكي آبادان و انجمن راديولوژي جنوب خوزستان با مركزيت شهرستان آبادان ، شهرستانهاي آبادان، خرمشهر ، شادگان، ماهشهر و بندر امام خميني(ره) و هنديجان را زير پوشش دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار