شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
بر اساس مقایسه انجام شده در شاخصهای مختلف در میان شهرستانهای همطراز گروه ه (رامشیر، هفتگل، اندیکا، آغاجاری، هندیجان، لالی، امیدیه، هویزه) در شاخص سرانه نفر کتابخانه شهرستان رامشیر در رتبه پنجم قرار دارد.
شوشان: مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان در جمع مسئولین اجرایی شهرستان رامشیر گفت: شهرستان رامشیر در شاخص صندلی در بین شهرستانهای همطراز خود حائز رتبه اول می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان رامشیر با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان ، فرماندار رامشیر و دیگر اعضای انجمن در فرمانداری رامشیر برگزار شد .

لفته منصوری در این جلسه گفت: نگاه فرهنگی مدیران دستگاههای اجرایی در شهرستان رامشیر بسیار خوب و ستودنی است که امید را برای حل مشکلات پیش روی مطالعه و کتابخوانی زنده می کند. این روحیه جهادی که در میان مسئولین و مردم این شهرستان وجود دارد نشان دهنده اشتیاق آنها برای رسیدن به رسیدن به جامعه علمی و دانشگاهی می باشد که نمونه های آن وجود قشر تحصیلکرده در مرتبه های بالای علمی در روستاهای این شهرستان می باشد.

وی گفت: در حال حاضر رامشیر دارای 3 باب کتابخانه عمومی است که 1.16 درصد از کل کتابخانه های عمومی استان را دارا می باشد. زیربنای کتابخانه های عمومی رامشیر 858 مترمربع می باشد که 1.03 درصد از کل زیربنای کتابخانه های عمومی استان را شامل می شد. تعداد منابع موجود در کتابخانه های عمومی رامشیر 25980 جلد کتاب بوده که 1.31 درصد از کل منابع استان را شامل می شود. تعداد اعضاء کتابخانه های عمومی رامشیر 2537 نفر بوده که 1.59 درصد از کل اعضاء کتابخانه های عمومی استان را شامل می شود. تعداد رایانه های موجود در کتابخانه های عمومی 13 دستگاه بوده که 2.26 درصد از کل رایانه های کتابخانه های عمومی استان را شامل می شود. در طرح کتاب من نیز تعداد درخواستها 1190 درخواست بوده که 1.01 درصد از کل درخواستهای استان را شامل می شود.

در ادامه منصوری گفت: بر اساس مقایسه انجام شده در شاخصهای مختلف در میان شهرستانهای همطراز گروه ه (رامشیر، هفتگل، اندیکا، آغاجاری، هندیجان، لالی، امیدیه، هویزه) در شاخص سرانه نفر کتابخانه شهرستان رامشیر در رتبه پنجم قرار دارد. در شاخص سرانه زیربنا نیز در رتبه پنجم قرار داد. همچنین در شاخص سرانه کتاب شهرستان رامشیر در رتبه پنجم قرار دارد. در شاخص سرانه عضو نیز در رتبه پنجم قرار دارد. در شاخص سرانه صندلی در رتبه اول در بین شهرستانهای همطراز خود قرار داردو در شاخص سرانه رایانه در رتبه دوم در بین شهرستانهای همطراز خود قرار دارد و در نهایت در شاخص طرح کتاب من شهرستان رامشیر در رتبه پنجم قرار دارد.

منصوری در پایان گفت: خوشبختانه تلاش زیادی در جهت توسعه فیزیکی کتابخانه ها در جریان است و به زودی 2 باب کتابخانه اهل بیت (ع) و کتابخانه روستای رمیله به این مجموعه اضافه خواهند شد.

در ادامه این جلسه فرمانداررامشیر گفت: گسترش کتابخانه ها در حال حاضر محدود به شهر نمی باشد و در روستاها و مناطق محروم شهرستان نیز بسط و گسترش یافته است که نشان دهنده اهمیت این موضوع می باشد. با همکاری، همدلی و پشتکار مدیران شاهد توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی در شهرستان هستیم که علاوه بر همکاری مجدانه با کتابخانه ها، ادارات برنامه های فرهنگی خوبی را انجام می دهند.

وی افزود: غنی سازی علم و اطلاعات و تسلط بر دانش روز در هر جامعه موجبات توسعه آن جامعه فراهم خواهد شد که یکی از مهمترین راههای علم اندوزی تقویت و توسعه کتابخانه های عمومی به عنوان دانشگاه عمومی و مردمی می باشد. در شهرستان رامشیر با توجه به استعداد و پتانسیل بالا که نمونه آن در موضوعات قرآن، دانش و کنکور قابل مشاهده است، باید زمینه برای ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فراهم شود.

فرماندار در پایان گفت: فضای کتابخانه پاسخگوی نیاز مراجعان نمی باشد که باید بخشدارها و شهردارها برای اختصاص فضایی برای بهره برداری کتابخانه فعال شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار