اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
معاون جهاد کشاورزی خوزستان خبرداد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی می کنیم ظرف مدت یک یا دو روز آینده شاهد ریزش جدید ملخ در استان باشیم.
محمد قاسمی‌نژاد در خصوص آخرین وضعیت هجوم ملخ‌ها به مزارع خوزستان، اظهار کرد: پس از تاریخ ۱۸ اسفندماه که در شهرهای آبادان و خرمشهر و بخشی از اسماعیلیه اهواز شاهد ریزش میلیاردی گله های ملخ بودیم دیگر ریزش جدید ملخ در استان رخ نداده است.

وی افزود: بر اساس پیش بینی های انجام گرفته در زمینه وزش باد از سوی کشور عراق و کویت به سمت استان خوزستان، ظرف مدت یک یا دو روز آینده شاهد ریزش جدید ملخ در استان خواهیم بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و وزش باد در منطقه، خوزستان در معرض خطر مستقیم هجوم این آفت قرار دارد اما برای مبارزه با این آفت آمادگی کامل در استان وجود دارد.

قاسمی نژاد در خصوص آمادگی برای مقابله با این آفت، عنوان کرد: ۱۷ گروه عملیاتی در استان به صورت کامل آمادگی مبارزه با این آفت را در سطح شهرستان‌ها دارند و به سم و دیگر تجهیزات موردنیاز برای مبارزه با ملخ‌ها مجهز هستند و مساله خاصی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مبارزه و پایش ملخ‌ها در سطح استان خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات پایش و ردیابی ملخ‌ها در سطح ۴۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان انجام شده و همچنین در سطح ۶ هزار هکتار مبارزه شیمیایی با هجوم این آفت صورت گرفته است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار