اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت:

کاربری در یک گروه واتساپی، بنام نقد و اندیشه نوشت:

انچه عباس عبدی ادعا می کند چقدر ممکن است!!؟؟

واگر صحیح  باشد چه مفهومی دارد!! ؟؟

مخالفت روحانی با قرنطینه به خاطر برجام !

آقای عباس عبدی از فعالان اصلاح طلب درباره دلایل تعلل و تاخیر دولت و رئیس جمهور در قرنطینه مناطق آلوده به #کرونا نوشته است:

" علت ديگري هم به نظر مي‌رسد كه در عدم رغبت دولت براي اتخاذ تصميمات سخت در این مورد، موثر بوده است. رييس دولت گمان مي‌كند كه اكنون بهترين فرصت براي حل مسأله تحريم‌ها و سپس آغاز گفتگوها است. به ظاهر عناصر واسطه قول‌هايي نيز داده و اخبارش منتشر شده است هر چند هیچکدام تاکنون نتیجه نداشته‌است. از اين رو معلوم نيست كه کنترل اپیدمی در ایران به تحقق اين هدف كمك كند."

نگارنده بر اساس این دغدغه های اجتماعی به مطلب علمی تری بشرح زیر اشاره می کند، که به نظر می رسد از مزایای برجام و دیگر منافع زود گذر در حوزه ی سیاست خارجی بالاتر است.

1_از آنجایی که روحانی با این که، نه خویشتنداری خاتمی، نه زیرکی هاشمی و نه جسارت احمدی نژاد را دارد.
اما، به نظر می رسد، ایشان ظرفیت خارق العاده ای در مدیریت حوزه ی امنیت کشور دارد و تجربه نشان داده است، که بیشتر از هر سه جمهور ماقبل از خود توانسته تنش های موجود در اینخصوص را در کشور برچیند.[دلیل آن، هجمه های همه جانبه ای است، که از طرف موافقان و مخالفانش به او می شود.]

2_همه ی کارشناسان معتقدند اگر روحانی همزمان با پیگیری برجام، به مقاومتی کردن اقتصاد کشور اهمیت می داد،  امروز، دولت تدبیر و امید، این همه مورد انتقاد قرار نمی گرفت.

3_روحانی باید بداند، که هم  توانایی بالقوه و هم وقت کافی آن را دارد، که تا سال 1400، برای زدن کام بک(come back) خود را نشان بدهد و امروز، نباید، این گونه بیاندیشد که صرفا، بازی او در میدان دیپلماسی به نتیجه می رسد، بلکه انقطاع زنجیره ی شیوع کرونا، همان زمین بازی اصلی او برای نقد کردن همه ی منافع و مزایای ملی است که رئیس‌جمهور می تواند در عرصه ی بین المللی بدان دست یابد و این مهم، جزء، با انتقال حس مثبت امنیت که با نجات هر بیمار  صورت می پذیرد، مثل الگوی آلمانی آن، که فقط در میدان مبارزه با کرونا ویروس، برآورده می گردد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار