اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: از ابتدای شروع سال جدید تا کنون تمامی جریانات سیلابی بطور کامل مهار گشته اند.

شوشان: پیرو اطلاعیه ستاد مدیریت بحران خوزستان و هشدار در خصوص بارش‌ها، مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان اظهار داشت: بر مبنای پیش‌بینی‌های بارش، انتظار رواناب‌های سیلابی در حال حاضر در بالادست سدها وجود ندارد و به همین منظور از میزان خروجی سدها بخصوص کرخه و دز کاسته شده است.

وی افزود: این هشدار و اطلاعیه به بارش‌های شدید در مناطق پایین دست سدها اشاره ‌دارد که می تواند بر رواناب‌های شهری و روستایی اثرگذار باشند و این رواناب‌ها حاصل از بارندگی‌های شدید نقطه‌ای هستند که می‌باید احتیاط لازم را پیرو اطلاعیه مدیریت بحران استان مد نظر قرار داد اما خروجی سدهای استان تداخل و یا اثری بر آن نخواهند داشت، در همین حال با کاهش خروجی سدها نه تنها احتمال این تداخل به صفر می‌رسد بلکه از نوسان سطح و میزان آب رودخانه‌ها تا حد ممکن جلوگیری می‌شود.

داریوش بهارلویی عنوان کرد: سدهای استان با حجم خالی حدود 5.4 میلیارد مترمکعب آماده کنترل جریانات ورودی هستند، در حال حاضر خروجی سد کرخه به 200 مترمکعب بر ثانیه، سد دز 400 مترمکعب برثانیه، کارون 180 مترمکعب بر ثانیه و مارون 7 مترمکعب بر ثانیه است که هیچگونه خطری برای مناطق پایین دستی نداشته و بسیار کمتر از میزان تاب‌آوری رودخانه‌ها است.

وی خاطر نشان شد: شرایط رودخانه‌ها و سدها در مرکز مانیتورینگ سازمان آب و برق خوزستان بصورت برخط و لحظه‌ای رصد گشته و واحدهای تخصصی و عملیاتی این سازمان آمادگی کامل برای عکس العمل به موقعه و متناسب با شرایط را دارا می باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار