اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
سردار مستشاری ایران در یمن – که دنیا را مات و مبهوت کرده – کیست؟
شوشان :
آنان که تاریخ خوانده اند  می دانند، یمنیان دو وجه اشتراک با ایرانیان دارند:
 
وجه اول : در دوره خسرو انوشیروان ساسانی، در سال ۵۷۰ میلادی و در رقابت با روم، یمن توسط وهرز دیلمی، سردار خسرو فتح شد و ضمیمه خاک ایران گردید تا روم در صحنه رقابت جهانی با ایران عقب بماند و ماند‌. ایرانیان همراه وهرز ساکن یمن شدند و در دوره اسلامی مشهور به ابناء گردیدند. در آخرین روزهای زندگی پیامبر (ص) که اسود عنسی در یمن دعوی پیغمبری کرد، رسول خدا (ص) به ابناء ایرانی نامه نوشت و آنان، اسود عنسی کذّاب را که مردم را به انحراف می‌کشید، از میان بردند...
ابناء هنوز در یمن هستند و به ایرانی بودن خود می نازند و تعداد زیادی از  حوثی ها، که امروز علیه ظلم و جور سعودی قیام کرده و می‌جنگند، نسب از آنان دارند.

وجه دوم : در قرن سوم و در سال ۲۸۴ هجری، یحیی بن حسین از نوادگان امام حسن مجتبی (ع)، حکومت زیدی بنی رس را در یمن تاسیس کرد و زیدیان تا قرن بیستم به تناوب چندین بار در یمن حکومت کردند، تا اینکه عربستان با زر و زور بر یمن تسلط یافت... تا چند سال پیش که حکومت علی عبدالله صالح، دست نشانده سعودی ها، با قیام مردم یمن برچیده شد....
زیدیان یمن از شیعیان معتقد و از دوستداران ایران اسلامی می باشند و سید حسین بدرالدین الحوثی، رهبر فقید جنبش حوثی ها؛ از مریدان حضرت امام خمینی(ره) بوده است.
 
درست شش سال پیش بود که با تدبیر سپاه قدس ایران، حوثی‌های زیدی یمن، قیام کردند، خیلی‌ها ریشخند کردند و گفتند عربستان با کمک آمریکا و اسرائیل یک ماهه کار حوثی‌ها را تمام خواهد کرد؛ اما بر طبق آنچه آمریکایی ها و سعودیها تاکنون منتشر کرده اند، سرداری ایرانی بدون نام و نشان، عربستان را با همه اعوان و انصارش، پولش، نوکرانش، رسانه‌هایش، اربابانش و بعضی ضدانقلاب ایرانی خارج نشین همچون مریم قجر، زمین گیر کرده است.
اینکه بعد از شش سال یک عکس و یک نام توسط بزرگترین سرویس جاسوسی جهان (سیا) منتشر شود و بعد هم  ۱۵ میلیون دلار جایزه تعیین کنند که به هر کس که اطلاعاتی جزئی و کلی از این سردار ایرانی به ما بدهد، ۱۵ میلیون دلار به او جایزه می دهیم،  نهایت ناتوانی و زبونی این سامانه‌های اطلاعاتی مدعی است.
آمریکایی‌ها بعد از جنگ جهانی اول که وارد تحولات جهانی شدند تاکنون با ژاپن، آلمان، شوروی، کره شمالی، ویتنام، عراق، یوگسلاوی، طالبان، القاعده و دهها مورد دیگر، درگیر جنگ‌های نظامی، اطلاعاتی و  نیابتی شده‌اند، اما تاکنون با چنین پدیده‌ی شگرفی روبرو نشده‌اند، این سخن، ادعا یا تبلیغات نیست، خود آمریکایی‌ها اولین بار چنین ادعایی را درباره این سردار ایرانی مطرح کرده‌اند و طرف ایرانی تاکنون سکوت کرده‌است. دیشب پایتخت سعودی و بعضی مناطق دیگر  این کشور توسط ارتش یمن جنگ زده با پایمردی شیر ایرانی با موشک، هدف قرار گرفت و جبروت سعودی باز هم شکست و فروریخت.

ما هم نمی دانیم واقعا اسم این سردار ایرانی کیست؟ آیا واقعا سردار نامش، چنانکه امریکایی‌ها می‌گویند، شهلایی است و یا کس دیگر، اما هر چه هست بر طبق برآوردی که انجام شده و قرائن و شواهد موجود این موضوع که  سرداری ایرانی همچون یک شبح از تبار پهلوانان نامی و همرزم سرداران جاوید جنگ تحمیلی، مستشار فرمانده اصلی نظامی حوثی‌هاست، امری قطعی می باشد و اما و اگر هم ندارد. 
این پدیده اولین بار است در جهان معاصر رخ می دهد که تمام سرویس های اطلاعاتی ائتلاف غرب، بعد از شش سال فقط یک عکس و یک نام از یک فرمانده نظامی طرف مقابل داشته باشند، که البته برای ما مایه خرسندی، فخر و مباهات است. 

 بنازم به این بی ادعایی،  به این شجاعت، به این  جسارت که یادآور پهلوانان و سرداران افسانه ای ایران در عهد باستان و هیبت سرداران نامی اسلام همچون مالک اشتر در عهد اسلامی است.
ما نمی دانیم در آینده چه اتفاق سیاسی، نظامی و یا امنیتی روی می‌دهد، اما تاکنون و با همین کارنامه شش ساله، یک چیز قطعی است: دیگر کسانی که عملیات نُرماندی و امثال آن را طراحی کردند و هیتلر را با تمام جبروتش شکست دادند، برترین طراحان نظامی و اطلاعاتی دنیای معاصر نیستند؛ بلکه سردار ایرانی که شبح او خواب را از چشمان کفر و نفاق ربوده، برترین طراح نظامی و اطلاعاتی تاریخ معاصر جهان است. این است ثمره خون شهدا، ایمان اسلامی و استعداد ایرانی!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار