اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
مدیر گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: انتقال ویروس کرونا در برخی از حیوانات خانگی در خوزستان مشاهده شده و در حال ورود به فاز انتقال ویروس از انسان به دام و حیوان هستیم.
دکتر سیدمحمد علوی شامگاه سه‌شنبه در برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشت: افراد باید حیوانات خانگی خود را از نظر ابتلا به ویروس کرونا بررسی کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

نقاط ضعف ویروس کرونا

وی در خصوص نقاط ضعف ویروس کرونا گفت: این ویروس سنگین است و با عطسه و سرفه بر روی زمین می افتد، به علت داشتن لایه چربی، با الکل و صابون از روی دست شسته می‌شود.

علوی بیان کرد: با ماسک می توان از نفوذ آن جلوگیری کرد و همچنین وابسته به حیات است و درون سلول زنده می ماند بنابراین با استفاده از ماسک، شستن مداوم دست و صورت، رعایت فاصله فیزیکی می توان با آن مقابله کرد.

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور  اهواز ادامه داد: متاسفانه هشدارها دربین برخی از مردم رنگ باخته است چون غفلت می کنند و اگر مانند ایام تعطیل رعایت کنند موارد ابتلا افزایش پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ما باید جهانی فکر کنیم و منطقه ای عمل کنیم گفت: باید از تجربه‌های جهانی کشورهای موفقی مانند چین، سنگاپور و کره جنوبی بهره ببریم البته کشور ایران نیز پیشرفت‌های خوبی داشته اما نباید فکر کنیم به انتهای کار رسیده ایم چون هنوز در بسیاری از استان‌ها موارد بیماری پایدار نشده بنابراین باید اصول بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی را بیشتر رعایت کنیم.

دعوت از افراد خیر برای کمک به افراد آسیب‌دیده

علوی در خصوص وضعیت معیشتی مردم در زمان شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: در خوزستان ۳۳ هزار زن خودسرپرست زندگی می کنند در حالی که در تهران ۱۲ هزار نفر هستند بنابراین این اقشار از وضعیت کنونی آسیب زیادی دیده اند.

وی اضافه کرد: افراد نیکوکاری هستند که برای کمک به بیمارستان‌ها و افراد کم بضاعت قدم پیش گذاشته اند و ازتمام افراد خیر درخواست می کنیم در حد توان خود به کمک مردم و دولت بیایند چون هیچ کشوری مانند ایران در تحریمهای ظالمانه نیست.

فعالیت مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته در اهواز

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز نیز گفت: مراکز ۱۶ ساعته در اهواز برای کاهش بار بیمارستان‌ها، کم کردن خطرآلودگی و دسترسی سریع مردم در بخش دولتی و خصوصی در مناطقی از جمله پردیس، عین دو، گلستان، کیان آباد، درمانگاه شهید حکیم، کلینیک سازمان آب و برق و درمانگاه کوی علوی فعالیت دارند.

مهرداد شریفی افزود: دراین مراکزنمونه گیری و غربالگری انجام می‌شود و در صورت نیاز ارجاع به مراکز درمانی در سطوح بالاترصورت می‌‎گیرد.

وی با درخواست از مردم برای تماس با سامانه ۴۰۳۰ گفت: تغییر در رفتار مردم زمانی اتفاق می‌افتد که سواد سلامت مردم افزایش یابد بنابراین تا زمانی که مردم مشارکت نکنند و به توصیه های بهداشتی توجه نداشته باشند این بیماری پابرجاست.

برخورد با اصناف خاطی  

شریفی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط سوپرمارکت‌ها گفت: این مکان ها باید دستکش، مواد ضدعفونی کننده و تهویه مناسب داشته باشند درغیراین صورت با افراد خاطی برخورد می‌شود.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز ادامه داد: نشست های خوبی نیز با اتحادیه های نانوایی برگزار شده که در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی با افراد متخلف به شدت برخورد می‌شود.

خطر انتقال ویروس در بین زباله گردها

وی در ادامه با تاکید بر خطر انتقال این ویروس در بین زباله گردها و کودکان کار بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ زباله گرد در اهواز وجود دارد که خطر ابتلا و انتشار بیماری کرونا، هپاتیت B، C، بیماری های قارچی و پوستی و اچ آی وی را دارند.

شریفی افزود: مردم باید زباله‌های خود را ساماندهی کنند و بسته های بهداشتی در اختیار زباله گردها قرار گیرد البته سازمان پسماند نیز اقدامات خوبی انجام داده اما کافی نیست.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار