اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :
شوشان - مسلم سلیمانی :

جناب آقای سید عباس صالحی
وزیر محترم ارشاد اسلامی
با سلام
از آنجایی که جنابعالی سابقه طولانی در تحقیق و نوشتن دارید و فکر میکنم زبان مشترک داریم و به این نامه توجه می¬فرمائید؛ یکی از مهمترین نکات در کشور را به جنابعالی یادآور می شوم که اگر در دوران تصدی شما به شکل قابل قبولی اجرایی شود، هم بزرگترین کار زندگی تان را انجام داده اید و هم خدمت ارزنده ای به کشور.
جناب صالحی
نیک میدانید که فیلترینگ و محدودیت برای جامعه برای رسیدن به اطلاعات آزاد بی فایده است و اگر به زور و اسباب قدرت بتوان برای چند صباحی این کار را کرد، مطمئنن در بازده زمانی متوسط به بالا اثرات سوئی دارد. به جای محدودیت و فیلترینگ به دنبال تصویب «لایحه آزادی بیان» باشید. توضیح می دهم :

الف: هر سیم کارت یک هویت :
ابتدا با وزارت ارتباطات رایزنی بفرمایید. چه مفهومی دارد که هر شخص چندین سیم کارت داشته باشد؟
نهایت هر شخص از هر اپراتور یک سیم کارت داشته باشد که مثل کارت ملی، شناسه هویت او باشد تا به هیچ وجه نتواند از این سیم کارت سوء استفاده کند. اما این کار چه ربطی به لایحه آزادی بیان و وزارت شما دارد؟

ب : تدوین لایحه
شما متولی تدوین لایحه آزادی بیان بشوید. ابتدا از کارشناسان داخلی و در صورت لزوم از خارج از وزارت ارشاد دعوت کنید و بر اساس یک نظم این لایحه تدوین شود.
مثلن: تعریف دقیقی از حدود آزادی، مشخص شدن موارد قابل نقد، مشخص شدن خطوط قرمز، ابزار در اختیار برای منتقدین، صلاحیت اشخاص منتقد، مقدار مجازات برای خاطیان و...
اما یک رکن اصلی در این لایحه باید این باشد که: همه اشخاص (شامل افراد حقیقی و حقوقی می شود) حق دارند که در همه مسائل داخلی و خارجی اظهار نظر کنند مشروط به اینکه در آن زمینه صاحب نظر بوده و یا 20 سال کار تجربی کرده باشند در غیر این صورت بعنوان تشویش و فریب اذهان عمومی به مجازات مندرجه محکوم خواهد شد. (تعریف صاحب نظر بودن و یا کار تجربی مرتبط را قانون مشخص می کند)
قطعن دادگاه آزادی بیان متشکل از سه قاضی با حضور هیات منصفه خواهد بود.(اینجانب مطالب بسیاری مد نظر دارم که بابت آن به عنوان یک حقوقدان تحقیقات زیادی کردم و در این نامه فقط قصد طرح موضوع دارم)
آن گاه هر کس در فضای مجازی یا حقیقی یا سخنرانی یا کارشناسی در رسانه ها و... به عبارتی در هر جا که اظهار نظر می کند خواهد دانست که فقط در حوزه ای که تخصص دارد، می تواند اظهار نظر کند و الا مجازات سختی در پیش رو دارد.
الان شهروندان ایران همه «عقل کل» شده اند. همه در هر زمینه ای اظهار نظر می کنند و فضای مجازی و حقیقی مملو است از این حرفهای غیر کارشناسی و بعضن با خبث سریره.
لذا بزرگترین وظیفه آن وزارتخانه تدوین «لایحه آزادی بیان» و ارائه به هیات دولت و بعد از چکش کاری در هیات وزیران، ارسال به مجلس برای تصویب است.
اینکه همه! در هر زمینه اظهار نظر می کنند پدیده نامیمونی است که عواقب بسیار بدی برای جامعه در بر دارد.
ربط سیم کارت هم این است که دیگر در فضای مجازی همگان می دانند که بابت هر نظری که می دهند باید پاسخگو باشند.کیفیت عملکرد دادگاه این قانون می تواند غیر حضوری باشد. یعنی بر اساس حرف یا نوشته شخص ، دادگاه رای بدهد و در صورت محکومیت زمانی داده می شود تا فرد نظر دهنده در حضور هیات منصفه از خود دفاع کند.

با تقدیم احترام
21 فروردین 99
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار