اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
دبیر کانون انبوه‌سازان مسکن:
دبیر کانون انبوه‌سازان مسکن کشور گفت: با توجه به اینکه امسال سال "جهش تولید" نامگذاری شده است، اگر صنعت ساختمان و تولیدکننده این حوزه را مورد توجه ویژه قرار دهیم و فضای کسب و کار را برای بازیگران صنعت ساختمان فراهم کنیم قطعا شاهد آن خواهیم بود که در این شرایط اقتصادی چرخ بخش ساختمان کشور به نحو مطلوبی بچرخد.
فرشید پورحاجت در خصوص تحقق شعار "جهش تولید" توسط صنعت ساختمان کشور اظهار کرد: صنعت ساختمان کشور یک صنعت پیشران اقتصادی است و ارتباط مستقیم با بیش از ۱۰۰ نوع فعالیت صنفی، حرفه‌ای، صنعتی و تولیدی مختلف دارد و تحرک در این بخش موجب تحرک و شکوفایی اقتصادی در دیگر بخش‌های اقتصادی کشور می‌شود.

۱۸ درصد اشتغال کشور با صنعت ساختمان مرتبط است

وی افزود: ارتباط مستقیم صنعت ساختمان با بحث اشتغال یک ارتباط کاملا ملموس است و در این زمینه بیش از ۱۸ درصد اشتغال کشور با صنعت ساختمان مرتبط است. این میزان ارتباط میان اشتغال و صنعت ساختمان نشان دهنده پیشران بودن این صنعت است و اهمیت آن را در بحث رشد و شکوفایی اقتصاد دوچندان می‌کند.

دبیر کانون انبوه‌سازان مسکن تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال "جهش تولید" نامگذاری شده است، اگر صنعت ساختمان و تولیدکننده این حوزه را مورد توجه ویژه قرار دهیم و فضای کسب و کار را برای بازیگران صنعت ساختمان فراهم کنیم، قطعا شاهد آن خواهیم بود که در این شرایط اقتصادی چرخ بخش ساختمان کشور به نحو مطلوبی خواهد چرخید.

پورحاجت عنوان کرد: سیاستگذار حوزه مسکن و مجلس شورای اسلامی در این سال باید تمهیدات ویژه‌ای را برای بخش صنعت ساختمان کشور برنامه‌ریزی کنند تا شاهد تحقق شعار سال باشیم. در سال‌هایی که بخش ساختمان کشور رونق داشته است، شاهد نقش ویژه این صنعت در اقتصاد کشور بوده‌ایم و اکنون نیز که به جهش تولید نیاز داریم باید نگاه ویژه‌ای به این بخش کرد.

وی ادامه داد: هر زمان که در خصوص صنعت ساختمان سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیح انجام شده است، بازخوردهای مثبتی در این حوزه داشته‌ایم و رشد و شکوفایی اقتصادی را شاهد بوده‌ایم. امروزه شرایط خوبی را برای این بخش پیشران اقتصادی کشور متصور نیستیم و انتظار داریم با سیاست‌گذاری‌های صحیح در این خصوص شرایط بهتری برای بخش صنعت ساختمان کشور رقم بخورد.

بخش تولید مسکن انگیزه لازم برای کارآفرینی را ندارد

این کارشناس مسکن با بیان اینکه بخش تولید مسکن انگیزه لازم را برای کارآفرینی در این صنعت پیشران ندارد، گفت: یک‌سونگری نسبت به صنعت ساختمان کشور باعث شده است تا این صنعت کارایی لازم را در اقتصاد نداشته باشد. آمار پروانه‌های ساختمانی از سال ۱۳۹۰ به بعد آماری قابل توجه نبوده و همواره تعداد این پروانه‌ها روند کاهشی داشته است و علت این مساله نیز آن است که در طول ۱۰ سال گذشته مسیر این صنعت پر از موانع مختلف بوده است.

پورحاجت اظهار کرد: موانعی که بر سر راه حوزه تولید وجود دارد عملاً طراوت و چابکی را از آن گرفته است و تولیدکننده ساختمان رغبت چندانی برای تولید مسکن ندارد. تولیدکننده ساختمان برای آغاز ساخت یک مسکن باید بیش از ۶ ماه درگیر صدور مجوزهای مختلف باشد و این مدت زمان برای اخذ مجوز ساخت ساختمان بسیار زیاد است و مشکلات فراوانی را برای سرمایه در گردش تولیدکننده مسکن به وجود می‌آورد.

نگاه به حوزه ساختمان کشور، درآمدی است

وی خاطرنشان‌کرد: نگاه به حوزه ساختمان کشور یک نگاه درآمدی است و سازمان‌های مختلف به دنبال آن هستند تا با ایجاد موانع مختلف بر سر راه تولیدکننده حوزه مسکن، از آن درآمدی به دست آورند. در طول این سال‌ها مسیر برای حوزه تولید هموار نشده است اما اکنون که به دنبال جهش تولید هستیم وقت آن فرا رسیده تا موانع از سر راه حوزه تولید مسکن برداشته شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار