اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستانی خریداری شده و به مراکز مجاز تحویل داده شده است.
خدارحم امیری‌زاده اظهار کرد: سال گذشته ۵۵۰ هزار هکتار از زمین‌های استان زیرکشت محصول گندم قرار گرفت که از این میزان ۳۹۰ هزار هکتار از اراضی به صورت آبی و ۱۶۰ هزار هکتار به صورت دیم زیر کشت قرار گرفته است که این موضوع می‌تواند علاوه بر افزایش کیفیت و کمیت گندم استان، در سال جاری نوید افزایش ۱۵ درصدی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستانی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: افزایش ۴۷ درصدی نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری بیانگر بینش مناسب نسبت به تولید و پایداری خودکفایی این کالای استراتژیک در کشور است و معتقدیم قیمت‌گذاری باید به شکلی باشد تا کشاورزان نسبت به تولید و فروش این کالای استراتژیک علاقه‌مند شوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستانی خریداری و به مراکز مجاز تحویل داده شده است.

امیری‌زاده تصریح کرد: خرید مستقیم گندم از کشاورزان استان در شرایط مناسبی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود با گذشت زمان، روند افزایش عرضه و فروش گندم شیب تندتری به خود گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر تنها مراکز شهرستان‌هایی که برداشت گندم در آن‌ها آغاز شده فعال شده است و با شروع برداشت در هر شهرستان متناسب با شرایط، دسترسی و مجوز فعالیت هر کدام از مراکز صادر می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار