اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خوزستان تشریح کرد:
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان جزییات تامین سوخت بخش کشاورزی استان در سال جاری را تشریح کرد.
نعمت الله نجفی در جلسه بررسی مسایل و مشکلات سوخت بخش کشاورزی خوزستان که امروز ۳ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که میان وزارت جهادکشاورزی و وزارت نفت وجود دارد، سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی تامین می شود و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی در خصوص تامین سوخت مورد نیاز برای پمپ های چاه های برداشت آب، افزود: بر اساس نامه ای که وزارت نیرو صادر کرده است به چاه هایی که فاقد پروانه بهره برداری هستند سوخت تعلق نمی گیرد. در این زمینه لازم است کشاورزانی که چاه هایی برای برداشت آب دارند نسبت به دریافت پروانه بهره برداری اقدام کنند زیرا در غیر این صورت سوخت به آن ها تعلق نمی گیرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان تصریح کرد: با توجه به بحث کرونا و همچنین تخلفاتی که ممکن است در حواله های دستی دریافت سوخت انجام بگیرد، تمهیداتی اندیشیده شده است تا با نصب دستگاه های کارتخوان بانکی در جایگاه ها و فروشگاه‌ها، سوخت مورد نیاز کشاورزان پس از تایید بر روی کارت بانکی آن ها شارژ شود.

نجفی عنوان کرد: این کار بر اساس نامه ای که وزارت نفت ابلاغ کرده است از روز ۲۰ اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد و کشاورزان از این پس به این شکل سوخت مورد نیاز ادوات کشاورزی خود را دریافت خواهند کرد و دیگر خبری از حواله های دستی دریافت سوخت نیست.

وی ادامه داد: برای انجام این کار نیاز است تا کشاورزان کارت بانکی به نام خود داشته باشند. آن ها با ثبت کارت بانکی خود در سامانه تجارت آسان می توانند از این خدمات جدید ارائه شده بهره مند شوند.

در ادامه این جلسه نورالله حسن زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار کرد: اگر برای ادامه کار شرکت پخش فرآورده ها نیاز به مصوبه، اقدام کارگروه یا دستور از شورای تامین و ستاد کرونا داشته باشد، حتما معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این راستا اقدامات لازم را انجام  می دهد زیرا کشاورزان نباید در این برهه زمانی با مشکلاتی نظیر تاخیر دریافت سوخت مواجه باشند.

وی افزود: نظارت ها بر انجام کار باید دقیق باشد تا تخلفی در این مسیر صورت نگیرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار