اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان:
معاون جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تا کنون شاهد هجوم مجموعا هفت‌ گله ملخ ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی به مزارع استان بوده‌ایم و همه این‌ هجوم‌ها با آمادگی که وجود داشت کنترل شده است.

شوشان: محمد قاسمی‌نژاد در خصوص هشدارهای سازمان جهانی فائو درباره هجوم ملخ به مزارع اظهار کرد: در رابطه با ملخ تا کنون حدود ۸۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان پایش و ردیابی شده است.

وی با بیان اینکه عملیات پایش و ردیابی ملخ‌ها توسط ۱۵۲‌ گروه در استان انجام می‌شود، افزود: تا کنون در حدود ۶ هزار و ۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی، کار مبارزه و سمپاشی انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: تا کنون شاهد هجوم مجموعا هفت گله ملخ ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی به مزارع استان بوده‌ایم و همه این‌ هجوم‌ها با آمادگی که وجود داشت، کنترل شده است.

قاسمی‌نژاد ادامه داد: در بحث مبارزه با هجوم‌ ملخ‌ها به مزارع استان مشکلی وجود ندارد و این آمادگی است تا در صورت مشاهده ریزش جدید ملخ در استان با این آفت مبارزه شود.

وی عنوان کرد: با توجه به تجربه سال گذشته نگرانی‌هایی در بحث هجوم ملخ آسیایی وجود دارد که‌ بیشتر روی نیشکر مانور می‌دهد و در این زمینه آمادگی مبارزه با این آفت نیز در استان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان‌کرد: با شرکت‌های نیشکر در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام‌ گرفته است تا در صورت مشاهده این گونه ملخ، کار مبارزه آغاز شود.

قاسمی‌نژاد ادامه‌ داد: به صورت مستمر کار پایش و ارزیابی اراضی کشاورزی در خصوص هجوم ‌ملخ‌ها ادامه دارد و به این آفت اجازه آسیب زدن به مزارع داده نخواهد شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار