اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: درست است بیماریابی در خوزستان افزایش یافته اما بخش عمده‌ای از افزایش موارد ابتلا، به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برمی‌گردد و اگر شرایط این‌گونه باشد، مطمئنا تصمیمات یک ماه قبل، مجددا اتخاذ خواهد شد.
رضا نجاتی با اشاره به افزایش مبتلایان به کروناویروس در خوزستان، اظهار کرد: در روزهای نخست شیوع بیماری، در خوزستان مدیریت خوبی در این زمینه داشتیم. اقداماتی پیش از استان‌های دیگر انجام دادیم و ورود به خوزستان و تردد بین شهری را ممنوع یا محدود کردیم و حتی برای محله به محله، تصمیماتی اتخاذ شد.

وی که سه‌شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، افزود: بر اساس تصمیمات ستاد استانی مدیریت کرونا؛ مساجد، حسینیه‌ها و نماز جماعت تعطیل شدند و همه برای مقابله با این ویروس همکاری خوبی داشتند اما پس از پایان تعطیلات و رفع محدودیت‌ها، آمار ابتلا افزایش داشت.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان ادامه داد: بنا بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برای معیشت و همچنین نیاز و ضرورت مردم، برخی اصناف کم‌خطر و با ریسک متوسط به تدریج فعال شدند اما فعالیت این اصناف به معنی عادی شدن شرایط و یا خارج شدن کرونا از منطقه نیست. این اصناف، تنها برای تامین ضرورت‌های مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت فعال شده‌اند.

وی گفت: متاسفانه تعدادی از مردم همکاری خوبی نداشتند و شاهد عدم رعایت و توجه به توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بوده‌ایم.

نجاتی تصریح کرد: در شورای تامین این دغدغه‌ها مطرح شد و در این راستا، ۱۰۰ اکیپ تشکیل شدند و فعالیت اصناف را بازرسی می‌کنند تا در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شوند که روز سه‌شنبه نیز تعدادی از اصناف پلمب شدند. این کار همچنان ادامه دارد.

وی گفت: اگر روند به همین شکل ادامه یابد، مجبوریم به تصمیمات قبل برگردیم.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به دستور استفاده از ماسک برای مراجعین به ادارات، بیان کرد: در حال حاضر همه جای استان خوزستان به کارگاه تولید ماسک تبدیل شده است. پزشکان توصیه کرده‌اند که با قرار دادن یک پارچه جلوی دهان و بینی می‌توان از آن به عنوان ماسک استفاده کرد. مراجعه‌کنندگان به ادارات باید با ماسک وارد ادارات شوند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و ادارات نیز با دو سوم ظرفیت فعالیت ‌کنند.

نجاتی ادامه داد: همه ادارات و دستگاه‌های دولتی و خصوصی ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند. روزانه مردم با سامانه ۱۱۱ تماس می‌گیرند و نیروهای ما بازرسی را انجام می‌دهند و مواردی نیز بوده که شخصا تذکر داده‌ام. در مواردی جاهایی مانند یک بانک خصوصی، بخشنامه را رعایت نکرده‌اند و ما برق بانک را قطع کرده‌ایم.

وی در خصوص عدم رعایت دستور به کار گیری دو سوم نیروها، بیان کرد: در برخی دفاتر پیشخوان دو سه نفر کار می‌کنند و کار آن‌ها پیوسته است و اگر نفر اول در محل کار حضور نداشته باشد نفر دوم نمی‌تواند کار خود را انجام دهد اما باز هم تاکید کرده‌ایم که با همین تعداد کمِ نیرو نیز در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برخورد خواهیم کرد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: با توجه به کار حسابرسی در بانک‌ها نیز بخشی از کار تا بعد از ظهر طول می‌کشد اما اگر بانک، کارمندان را برای منافع خود و خارج از ضوابط به کار بگیرد، برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: یک سری مصوبات ملی هستند و باید همراه با هم و یکنواخت به این مصوبات عمل کنیم زیرا وضعیت بیماری مختص یک استان و یا کشور نیست و همه باید پیوسته و به صورت زنجیره‌ای عمل کنیم. البته بخشی از کارها بر اساس مصوبات ستاد استانی است و در مقطعی بر اساس تصمیمات استانی، ورود کرده‌ایم.

نجاتی تصریح کرد: اقتصاد مربوط به همه است اما این‌گونه نیست که خوزستان فدای اقتصاد کشور شود؛ یقینا معیشت مردم برای ما مهم است اما سلامت مردم اولویت دارد.

وی گفت: بازگشایی اصناف به معنی عادی شدن شرایط نیست بلکه از همان ابتدای بحث بازگشایی اصناف مطرح بود که این فعالیت‌ها با توجه به هشدارها و طبق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت است. به مردم هم اعلام کردیم که بازار و این اصناف بنا به ضرورت مردم بازگشایی می‌شوند اما این موضوع به معنی این نیست که بیماری وجود ندارد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان اضافه کرد: تصور غلط این بود که گرما بر فعالیت ویروس کرونا اثر می‌گذارد اما این ویروس همچنان وجود دارد و حتی وحشی‌تر شده و گرما نیز اثری بر فعالیت آن نگذاشته است.

وی بیان کرد: درست است بیماریابی در خوزستان افزایش یافته اما بخش عمده‌ای از افزایش موارد ابتلا، به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر می‌گردد و اگر شرایط این‌گونه باشد، مطمئنا تصمیمات یک ماه قبل، مجددا اتخاذ خواهد شد.

نجاتی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به جاری شدن فاضلاب در خیابان‌ها، گفت: در شورای سلامت، مسائل مربوط به آب و فاضلاب مطرح می‌شود. در خصوص شکستگی لوله‌های آب و وضعیت فاضلاب، مصوبات شورای سلامت قابل اجرا و ضروری است و در صورتی که شرکت آب و فاضلاب به خوبی به وظایف خود عمل نکند، باید برخورد لازم انجام شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار