اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت کلنگ ساخت یک مدرسه دو کلاسه عشایری (یادگار امام) در شهرستان اندیکا به زمین زده شد.
مرادعلی سعیدی پور سرپرست آموزش و پرورش عشایر خوزستان در این مراسم که امروز، ۱۸ اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: ساختن مدرسه  از جمله کارهایی است که رضایت خداوند متعال را در پی دارد و آثار معنوی آن تا زمانی که حتی یک آجر از آن باقی است، می ماند و ساخت مدرسه در عشایر و مناطق محروم شور و شعفی در دل مردم منطقه ایجاد می کند که دل هر آدمی سر ذوق می آید.

وی ادامه داد: منطقه عشایری اندیکا بزرگترین منطقه عشایری خوزستان و یکی از بزرگترین ها در کشور است که باید برای رفع محرومیت های موجود و برقراری عدالت آموزشی همه ارگان ها و خیرین دست در دست هم دهند تا این منطقه و دیگر مناطق عشایری خوزستان از محرومیت خارج شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: به همت خیر گرانقدر آقای نظرپور ‌که سال ها است خارج از استان زندگی می کند اما قلبش هنوز با زادگاه خودش است، یک مدرسه دوکلاسه با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال امروز کلنگ زنی شد و ان شاالله برای سال تحصیلی جدید مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: آموزش و پرورش عشایر خوزستان در ۱۴ شهرستان فعالیت می کند که در مجموع نزدیک به ۷۰۰ مدرسه را زیر نظر دارد که بسیاری از این مدارس چادری، کانکسی و یا ساختمانی غیراستاندار هستند که برای استاندارد کردن آن ها تا کنون تلاش های زیادی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در ۵ سال گذشته بیش از ۱۵۰ مدرسه عشایری به کمک خیرین و اداره کل نوسازی مدارس ساخته شده است و این کار با نگاه ویژه مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان ادامه دارد و امیدوارم که در چند سال آینده هیچ مدرسه غیراستانداردی در عشایر وجود نداشته باشد.

سرپرست آموزش و پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: تفاهمنامه ای سه جانبه بین بنیاد قلم چی، اداره کل های آموزش و پرورش و نوسازی مدارس خوزستان به امضا رسیده است که در سال تحصیلی آینده بیش از ۱۰۰ مدرسه عشایری یک تا سه کلاسه با روش های روز مدرسه سازی وارد چرخه تعلیم و تربیت می شوند که این امر می تواند یک  انقلاب بزرگ در مدرسه سازی عشایری باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: گاهی ساخت چندین مدرسه عشایری با توجه به اینکه عمدتا یک یا دو کلاس هستند، هزینه ای برابر با ساخت یک مدرسه در شهرستان ها دارد و این امر اگر مورد توجه قرار گیرد، خیرهای زیادی می توانند به امر مدرسه سازی ورود کنند.

سعیدی پور در پایان با تشکر از خیرینی که تا کنون در بخش عشایر خوزستان مدرسه ساخته اند، گفت: چشم سر و چشم دل دانش آموزان عشایری به دستان پرسخاوت شما خیرین گرامی دوخته شده است و امیدوارم با ورود همه خیرین مدرسه ساز در محیط عشایری، دل همه دانش آموزان عشایری شاد شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار