اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
شوشان - حسن بهنام (فعال فرهنگی‌اجتماعی):

به این ویدیوی کوتاه دقت کنید!

این یک فیلم ساختگی نیست و این‌ مردم هم بازیگر نیستند، اینجا اهواز است! 

محله حصیرآباد در قلب شهر اهواز! 

مرکز بزرگترین و پردرآمدترین استان ایران! 

شهری پردرآمد برای کل کشور در حالی‌که سهم شهروندانش از این درآمد مولتی میلیارد دلاری چیزی نبوده جز تخریب محیط‌زیست، فقر و بدبختی، بی‌آبی، بیکاری، ویرانی و خرابی، عقب‌ماندگی، نبود بهداشت و زیرساخت‌های مناسب آب و فاضلاب و صدها معضل و چالش و بحران دیگر!!

اهواز بعد از تهران و مشهد، بیشترین حاشیه‌نشین‌های محروم را  دارد و حتی در مرکز شهر مناطق فقیرنشین زیادی مانند حصیر آباد و  منبع آب دارد.

دوستی که خود بزرگ شده حصیرآباد است، می‌گوید:
بنده بزرگ شده حصیرآباد هستم، مناطق و کوچه‌هایی در این محله است که وضعیتشان از این فیلم بدتر است! منازل پای کوه و «تبرعلی»، کوچه‌های لین یک فرعی و ...

او می‌گوید: از آنجا که خود بزرگ شده مناطق محروم بوده‌ام، برای ادای بخشی از دِینم و انعکاس مشکلات، به مدت بیش از دو سال به‌ عنوان یک پژوهشگر فردی از برخی مناطق محروم در ساعات مختلف شبانه روز، گاه و بی‌گاه بازدید و با مشکلات مردم این‌گونه محلات از نزدیک آشنا شده‌ام!
نمی‌دانم مرز واژه‌ای به‌نام «فاجعه» کجاست؟ 
اگر فاجعه، مرزی داشته باشد، مشکلات مناطق موصوف از این مرز گذشته است!
اگر بگوییم، برخی از پسران و دخترانمان گرسنه می‌خوابند حرف گزافی نیست!!
باید رفت و دید، اما شرطش اینست که از قبل این‌گونه زندگی را چشیده باشی!

حال این پرسش مطرح است که چنین مناطق فاقد بهداشت، چگونه توانایی مقابله با کرونا را دارند در حالی‌که از حداقل‌های بهداشتی،رفاهی محرومند!؟ 

نبود شبکه آب مناسب، نفوذ فاضلاب به لوله‌های انتقال آب و قطعی مکرر جریان آب شهری یقینا در شرایط خطرناک کرونایی، می‌تواند منجر به یک فاجعه بزرگ‌تر انسانی و زیست‌محیطی پرآسیب و غیرقابل کنترل شود!!

 امروز بیش از هر زمان دیگر صحنه آزمون ادعاهای فراوان کارآمدی، کاربلدی، مردم‌داری، تخصص، تعهد و تقوای کارگزاران و‌ مسئولان شهری، استانی و کشوری در رفع چالش‌ها و بحران‌های دردناک و طاقت‌سوز اهواز و استان خوزستان آماده است!! 

صحنه‌‌ای واقعی که بازیگرانش، لیاقت و کفایت خود را به نمایش می‌گذارند نه ادعاهایشان را !!

اگر به یادآوریم که در این چهل سال چه دل‌های فراوانی از این قشر مظلوم و محروم شکسته شده آنگاه در برابر این پرسش بزرگ قرار می‌گیریم که در این سرای دنیا و در آن سرای عقبی، پاسخگوی همه این دل‌های شکسته کیست!؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار