اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان خبر داد:
رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان از روند صعودی موارد ابتلا به کرونا پس از عید فطر در حوزه این دانشکده خبر داد.
دکتر قدرت‌الله شاکری‌نژاد با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان، اظهار کرد: میزان بروز موارد ابتلا در این منطقه، ۵۴ نفر در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که وضعیت خوبی است. در خوزستان شهرهایی با میزان بروز ابتلای ۴۰۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت داریم و با توجه به این شرایط، وضعیت بهبهان خوب است.

وی افزود: در حال حاضر بهبهان جزو شهرستان‌های زرد در تقسیم‌بندی میزان شیوع محسوب می‌شود و وضعیت شهرستان آغاجاری که تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی بهبهان قرار دارد نیز سفید است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان با اشاره به تاثیر حضور مردم در بازارها در ایام منتهی به عید فطر، گفت: از هفته گذشته در بهبهان روند صعودی موارد ابتلا به کرونا را داشته‌ایم. تا قبل از عید فطر گاهی یکی دو مورد مثبت در این منطقه شناسایی می‌شد اما پس از آن، در برخی روزها شاهد شناسایی پنج، هفت و حتی ۹ مورد مثبت بوده‌ایم.

شاکری‌نژاد با بیان اینکه در بهبهان پیک بیماری نداشته‌ایم، بیان کرد: با توجه به بازگشایی بازار و فعالیت اصناف و همچنین آشنایی مردم با نحوه پیشگیری از بیماری و کاهش دید و بازدیدهای خانوادگی، احتمالا یک هفته تا ۱۰ روز آینده روند کاهشی موارد ابتلا را داشته باشیم.

وی افزود: حدود ۸۶ درصد اصناف بهبهان در سامانه سلامت ثبت‌نام و کد بهداشتی دریافت کرده‌اند و ۷۵ درصد این اصناف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند. ۵۰ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان در خصوص روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، گفت: در ابتدای شیوع کرونا حدود ۹۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند اما اکنون با توجه به عادی شدن وضعیت و بازگشایی اصناف، شاید حدود ۶۰ درصد مردم شهرستان بهبهان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار