اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
فرماندار شوشتر:
ما حداقل باید دو موزه داشته باشیم، یکی موزه نگهداری اشیاء تاریخی که تعدادشان در شوشتر کم نیست و دیگری موزه مردم‌شناسی که شامل معرفی فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و… می‌شود.
فرماندار شهرستان شوشتر گفت: در شوشتر باید حداقل دو موزه اشیاء و مردم‌شناسی داشته باشیم تا بتوانیم بخشی از وظیفه خود را در قبال حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با توجه به ظرفیت‌های موجود انجام دهیم.


به گزارش شوشان به نقل از روابط عمومی فرمانداری، حسین پنبه‌دانه‌پور صبح امروز در جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری در خصوص تبدیل ساختمان قدیم شهرداری شوشتر به موزه اظهار کرد: ما حداقل باید دو موزه داشته باشیم، یکی موزه نگهداری اشیاء تاریخی که تعدادشان در شوشتر کم نیست و دیگری موزه مردم‌شناسی که شامل معرفی فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و… می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مورد را با معاون وزارت میراث فرهنگی در میان گذاشته و مورد قبول او نیز قرار گرفته، افزود: برای موزه مردم‌شناسی نیز با مجموعه سازه‌های آبی هم صحبت کردم که در قلعه سلاسل و ساختمان ورودی این موزه را راه اندازی کنیم و داشته‌های ارزشمندمان در این خصوص را به نمایش بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه در صورت تبدیل ساختمان قدیم شهرداری به موزه مالکیت آن نباید تغییر کند، اذعان داشت: میراث فرهنگی مالک بنا نیست و نباید شهرداری ملک را به میراث فرهنگی واگذار کند، چرا که درآمد حاصل از آن باید در شهر و برای توسعه صنعت گردشگری صرف شود.

فرماندار شهرستان شوشتر خاطرنشان کرد: شوشتر یک شهر – موزه است. یکی از بزرگترین نیازهای باز زنده‌داری این شهر هم ایجاد موزه آب است. چون همین آب و جاری شدن زیبا و مهندسی آن در شهر شوشتر موجب شده تا به نام پایتخت سازه‌های آبی جهان معرفی گردد.

پنبه‌دانه‌پور ضمن انتقاد از عدم معرفی صحیح برخی آثار گفت: موزه آب شوشتر را در تهران شبیه‌سازی می‌کنند اما در خود شوشتر و استانمان چنین چیزی نداریم. انتظار داریم موزه آب را با متولی‌گری سازمان گنجینه آب و میراث فرهنگی ثبت کنیم. باید گردشگری که از مناطق مختلف جهان به اینجا می‌آید، را با صنعت آب و اهمیت فنی آن در شوشتر آشنا کنیم.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد با بررسی و رفع تمام نیازها و مقدمات در ساختمان قدیمی شهرداری شوشتر و ایجاد استانداردهای موزه، ظرف مدت ۶ ماه آینده این موزه راه‌اندازی شود.

گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند، موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و برخی دوستداران حوزه میراث فرهنگی در این جلسه که در شهرداری شوشتر برگزار شد، حضور داشتند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار