اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: پارسال بیش از ۱۱۰۰ نفر در پروژه‌های توسعه‌ای میدان‌های کبود، منصوری آسماری، رامشیر، نرگسی، لالی آسماری و گچساران خامی (طرح توسعه ۲۸ مخزن) مشغول به‌کار شده‌اند که بخش عمده این اشتغال‌زایی در استان خوزستان صورت گرفته است.

احمد محمدی، هدف اصلی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران از اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت را ایجاد حرکت، پویایی و رونق در کسب‌وکارهای مرتبط با صنعت نفت و اشتغال‌زایی به‌ویژه در سطح استان خوزستان اعلام کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصد طرح‌های توسعه‌ای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در استان خوزستان اجرا می‌شود که عملیاتی شدن این طرح‌ها به معنای توسعه و رونق اشتغال در این استان خواهد بود.

وی گفت: به‌عنوان بخشی از دستاوردهای فاز نخست طرح‌های توسعه بالادستی در حوزه اشتغال، بیش از ۱۱۰۰ نفر در ۶ بسته طرح توسعه ۲۸ مخزن که فاز اجرایی آنها شروع شده است، در سال ۹۸ توسط پیمانکاران مجری این طرح‌ها به‌کار گرفته شده‌اند و امسال نیز با اجرایی شدن سایر بسته‌های طرح ۲۸ مخزن و دیگر طرح‌های توسعه‌ای در دست اجرا، جهش چشمگیری در اشتغال‌زایی استان‌های نفت‌خیز کشور به‌وجود خواهد آمد.

محمدی با یادآوری اینکه در اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن، با دستور مستقیم وزیر نفت، ۴ درصد از هزینه‌کردها در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و در زمینه اقدام‌ها و پروژه‌های عام‌المنفعه مناطق پیرامونی صرف خواهد شد، طرح ۲۸ مخزن را به واسطه بهره‌مندی از پیمانکاران، سازندگان و نیروی انسانی ایرانی و استفاده حداکثری از کالا، مواد و تجهیزات ساخت داخل، طرحی تمام‌ایرانی برشمرد و گفت: در اسناد قراردادی این طرح، پیمانکاران ملزم به جذب حداکثری نیروهای بومی شده‌اند.

به گفته وی، در این طرح تعداد قابل توجهی پروژه روسطحی و زیرسطحی تعریف شده است که در بازه زمانی قرارداد اجرا خواهند شد و همه پیمانکاران موظف‌اند افزون بر واگذاری کامل کارها به شرکت‌ها و نیروهای ایرانی، از حداکثر تجهیزات و قطعات ساخت داخل استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با شروع فاز اجرایی همه بسته‌های کاری این طرح، حدود ۸۰ دکل حفاری فعال می‌شوند که این موضوع نیز افزایش چشمگیر اشتغال را در پی خواهد شد.

به گزارش شانا، طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت طرحی است که با ابتکار وزارت نفت به منظور حفظ جریان کار و اشتغال و تحرک در میان پیمانکاران و سازندگان فعال صنعت نفت تدوین و وارد فاز اجرا شد. این طرح در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تحت عنوان طرح توسعه ۲۸ مخزن (در قالب ۲۷ بسته‌ کاری) دنبال می‌شود و در گزارشی که از سوی وزارت نفت برای طرح موضوع آن به شورای اقتصاد ارسال شد نیز ایجاد اشتغال یکی از مهم‌ترین آثار آن برشمرده شده است. از میان این ۲۷ بسته، قرارداد ۶ بسته اواخر سال ۹۷ امضا و عملیات اجرایی آن در سال ۹۸ آغاز شد. برندگان مناقصات هفت بسته کاری دیگر نیز در پایان سال ۹۸ مشخص شدند که به‌زودی قراردادهای این هفت بسته هم امضا می‌شود. هشت بسته کاری نیز در حال طی فرآیند مناقصات است. دو بسته کاری هم قرار است به صورت ترک تشریفات واگذار شود و الباقی نیز چهار بسته کاری است که هنوز فرآیند مناقصه آن آغاز نشده است.

محمدی ابراز امیدواری کرد که در نیمه نخست امسال، تکلیف همه بسته‌های کاری طرح توسعه ۲۸ مخزن روشن شده و زمینه برای توسعه اشتغال‌زایی به‌ویژه در استان خوزستان بیش از پیش فراهم شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار