اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
صاحب امتیاز و مدیر مسئول آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا در کشور کلاس‌های این آموزشگاه به صورت آنلاین و با حضور اساتید هنرهای نمایشی در سطح کشور برگزار می‌شود.
ساسان شکوریان با اعلام این خبر گفت: در پی ادامه بیماری کرونا در استان خوزستان و تعطیلی چهار ماهه فعالیت‌های آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو، تصمیم گرفته شد با توجه به شرایط موجود ادامه فعالیت‌های آموزشی در فضای مجازی و به صورت آنلاین با حضور اساتید هنرهای نمایشی ویژه تمامی علاقه‌مندان هنرهای نمایشی در سطح کشور برگزار شود.

وی افزود: در این دوره از کلاس‌های آموزشی در حوزه بازیگری، کارگاه تخصصی بازیگری با عنوان «مطالعات و شناخت بازیگری» توسط محمدرضا رحیمی کارگردان، بازیگر و استادیار و دارنده نشان درجه یک هنری و دکتری تخصصی کارگردانی تئاتر با سرفصل های مشخص شده برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

مدیر مسئول آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو اظهار کرد: در حوزه نمایشنامه‌نویسی کارگاه «نمایشنامه‌نویسی کوتاه با موضوع کرونا» توسط سیروس همتی نمایشنامه‌نویس، کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر و سینما برای هنرجویان برگزار می‌شود و در پایان دوره نمایشنامه‌های نگارش شده توسط هنرجویان به انتخاب هیات داوران نمایشنامه‌نویسی کشور انتخاب و در قالب کتاب منتشر و در اختیار گروه‌های نمایشی قرار خواهد گرفت.

شکوریان در خصوص کارگاه تخصصی هنرهای نمایشی گفت: کارگاه تخصصی هنرهای نمایشی با عنوان «مبانی ادبیات نمایشی» توسط مهرداد بهراد، دکتری تخصصی فلسفه هنر، مترجم، پژوهشگر حوزه هنر و علوم انسانی و استاد دانشگاه برگزار می‌شود که این دوره برای تمامی هنرجویان و هنرمندان فعال در رشته‌های مختلف هنرهای نمایشی قابل استفاده است و این کارگاه پیش نیاز مباحث تخصصی‌تر همچون تحلیل نمایشنامه، مبانی نمایشنامه‌نویسی و نقد است.

وی در خصوص دوره های تئاتر محیطی و خیابانی گفت: با توجه به نیاز و ضرورت توسعه تئاتر محیطی در شرایط موجود و اهمیت این گونه اجرایی، کارگاه تخصصی «تئاتر محیطی و خیابانی» توسط سامان خلیلیان مدیر کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی کشور و کارگردان و مدرس دوره‌های آموزشی تئاتر محیطی و خیابانی با چهار سرفصل مختلف ویژه تئاتر محیطی و خیابانی به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

مدیر آموزشگاه چهارسو ادامه داد: کارگاه تخصصی کارگردانی تئاتر با عنوان «از متن تا اجرا» توسط سیاوش طیب طاهر دکتری پژوهش هنرهای دراماتیک در طی سه دوره و از مبانی تا پیشرفته برای علاقه‌مندان و هنرجویان کارگردانی تئاتر با سرفصل های مختلف برگزار خواهد شد.

شکوریان با اشاره به استقبال کودکان و نوجوانان از کلاس‌های هنرهای نمایشی گفت: کارگاه «بازیگری نمایش خلاق» ویژه کودک و نوجوان توسط غزل بویری بازیگر و کارگردان تئاتر خوزستان در طی سه دوره متوالی از مبانی تا پیشرفته با سرفصل‌های مختلف و مناسب کودکان و نوجوانان و قابل انتقال در فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیر مسئول آموزشگاه چهارسو گفت: کارگاه «مبانی بازیگری» ویژه هنرجویان تازه ورود به عرصه هنرهای نمایشی توسط سیداسماعیل سخایی بازیگر، کارگردان و مدرس کارگاه‌های آموزش بازیگری طی سه دوره متوالی با شش سرفصل نخست بازیگری ثبت نام و به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا بر پایه اعلام مدیر این آموزشگاه، علاقه‌مندان در سطح کشور برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در هر یک از کارگاه‌های آموزشی مدنظر می توانند با شماره همراه ۰۹۳۵۸۷۳۸۷۳۱ و تلفن ثابت ۰۶۱۵۲۷۲۸۰۰۳ و یا پیچ اینستاگرام آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو به آدرس https://www.instagram.com/۴sooac/ تماس حاصل نمایند.

شکوریان گفت: دوره‌های آموزشی برنامه‌ریزی شده با توجه به امکانات فضای مجازی انجام شده است و تلاش داریم در این کارگاه‌های آموزشی مطالب به درستی به هنرجویان انتقال داده شود و امیدوارم با استقبال از این دوره‌ها، بتوانیم دوره‌های جدیدتری را که در حال برنامه‌ریزی هستیم به صورت آنلاین برگزار کنیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار