اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان:
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: ظرفیت تمام بیمارستان‌ها به سمت پذیرش بیماران کرونا رفته است و شاید بسیاری از بیماران دیگر، آن گونه که باید و شاید خدمات نمی‌گیرند یا می‌ترسند به بیمارستان مراجعه کنند.
رضا نجاتی در خصوص توقف اعلام آمار استانی موارد ابتلا به کرونا اظهار کرد: این تصمیم از سوی وزارت بهداشت برای همه استان‌ها بوده است اما شرایط خوزستان با استان‌های دیگر متفاوت است و باید خوزستان متمایز از دیگر استان‌ها در نظر گرفته می‌شد.

وی افزود: سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که خوزستان قرمز است و باید متناسب با وضعیت آن تصمیم‌گیری شود. آمار هم بیس کار و هشداری برای مردم است؛ ارائه آمار یکی از هشدارها برای مردم است و همین مساله، باعث رعایت مردم شده است.

نجاتی بیان کرد: زمانی که آمار شهرستانی ارائه می‌شود، فرماندار و یا مسئول منطقه متناسب با آمارها ظرفیت خود را افزایش می‌دهد اما اکنون گفته شده که استان‌ها آمار را اعلام نکنند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: آمار بالای ابتلا به کرونا در خوزستان به دلایل افزایش بیماری و همچنین عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که در این زمینه باید تصمیم جدی‌تری گرفته شود.

وی با اشاره به موارد بالای ابتلا و فوت ناشی از کروناویروس، در خصوص تصمیم‌گیری برای اعمال محدودیت‌ها، گفت: بستن راه‌ها و اعمال محدودیت‌ها می‌تواند به کاهش آمار و عدم این اقدام می‌تواند به افزایش آمار کمک کند. واقعیت این است که این بیماری ناشناخته است و هنوز واکسن یا دارویی برای آن نداریم و ندانسته‌های ما در مورد آن زیاد است و مشخص نیست این بیماری تا چه زمانی ادامه یابد بنابراین باید زندگی مسالمت‌آمیزی با این بیماری داشته باشیم و علاوه بر کار و تلاش، پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

نجاتی گفت: شرایط خوب نیست؛ رفتار اجتماعی‌مان باید تغییر کند. در حال حاضر اکثر مردم، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند و بخشی از مردم رعایت نمی‌کنند. تعدادی محکوم به رعایت و در خانه ماندن شده‌اند اما تعدادی بی‌محابا سلامتی خود و دیگران را به خطر می‌اندازند. به خطر انداختن سلامت دیگران جرم است و باید تکلیف این تعداد کم، روشن شود.

وی که شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: ظرفیت تمام بیمارستان‌ها به سمت پذیرش بیماران کرونا رفته است و شاید بسیاری از بیماران دیگر، آن گونه که باید و شاید خدمات نمی‌گیرند یا می‌ترسند به بیمارستان مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان افزود: باید تکلیف افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، مشخص شود. بارها گفته‌ایم اگر ۹۹ درصد مردم رعایت کنند اما یک درصد رعایت نکنند، کارها بدون فایده خواهد بود.

وی در بخش دیگر صحبت خود گفت: اصناف به دو گروه کم‌خطر و پرخطر تقسیم شده‌اند. اصناف کم‌خطر در حال امرار معاش هستند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما همچنان به تعدادی از اصناف پرخطر اجازه فعالیت داده نشده و تا زمانی که شرایط این گونه باشد، اجازه فعالیت داده نخواهد شد.

نجاتی در خصوص فعالیت مهدکودک‌ها نیز بیان کرد: یکی از اقشار آسیب‌پذیر همین کودکان کم سن و سال هستند بنابراین تاکنون در خوزستان اجازه فعالیت به مهدکودک‌ها داده نشده است و تا زمانی که شرایط استان بهتر نشود، اجازه فعالیت ندارند. تمام مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، مهدکودک‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تعطیل هستند اما قرار شده است مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بررسی‌های لازم را انجام دهند و در جلسه آتی ستاد مدیریت کرونا، موارد مطرح و تصمیم‌گیری شود.

وی بیان کرد: تالارها همچنان تعطیل هستند و قرار نیست مراسمی برگزار شود و بخش عمده‌ای از مردم نیز همکاری می‌کنند. تالارها فعلا فعالیتی نخواهند داشت تا مشاهده کنیم وضعیت به چه شکلی خواهد بود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان افزود: ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز همکاری لازم را با ما داشتند و تا هفته جاری مساجد فعالیت نخواهند داشت و هفته آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: قرار است رفت و آمدی نباشد تا زمینه برای انتقال کروناویروس فراهم نشود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار