اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان:
صادق حقیقی‌پور: حدود ۷۰۰ روستا در خوزستان در تامین و توزیع آب با مشکلات جدی مواجه هستند.
صادق حقیقی‌پور در مراسم افتتاح فاز اول پروژه آبرسانی به غیزانیه که امروز ۲۴ خردادماه در محل تصفیه‌خانه شهید الماسی برگزار شد، اظهار کرد: تاسیسات شهید الماسی، تامین، تصفیه و آبرسانی به بخش غیزانیه را به عهده دارد و در ابتدای خط انتقال آب به غیزانیه مستقر است. این تاسیسات به طور کامل نوسازی و بازسازی شده و توسعه یافته است. ظرفیت این تاسیسات پیش از اجرای طرح، ۹ هزار مترمکعب در شبانه‌روز بود اما اکنون به ۱۷ هزار مترمکعب در شبانه‌روز رسیده است.

وی افزود: توسعه اسکله آبگیر، توسعه خط انتقال تا تاسیسات و بازسازی و نوسازی فرآیندهای تصفیه‌خانه از جلمه اقداماتی است که در اجرای این طرح انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اجرای خط انتقال ۲۳ کیلومتری برای فاز اول آبرسانی به غیزانیه گفت: از این میزان طول خط، ۱۷ کیلومتر JRP و باقی آن نیز لوله پلی‌اتیلن با قطر ۶۰۰ میلیمتر است. نوسازی و بازسازی ایستگاه تقویت فشار صفیره نیز اقدام دیگری است که در راستای اجرایی شدن فاز اول انتقال آب به غیزانیه انجام شده است.

حقیقی‌پور با بیان اینکه در فاز اول طرح حدود ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده است، عنوان کرد: در گذشته و پیش از اجرای این طرح، حدود ۹ هزارمتر مکعب در شبانه‌روز آب تولید می شد اما به دلیل فرسودگی خطوط، حدود ۳ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز به صفیره فرستاده می‌شد و تنها یک پمپ در صفیره به صورت ۱۰ ساعته کار می‌کرد اما اکنون در ایستگاه صفیره سه پمپ ۲۴ ساعته مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه در فاز اول حدود ۳۰ روستا تحت پوشش قرار گرفته‌اند، ادامه داد: فاز دوم پروژه آبرسانی به غیزانیه نیز در اسرع وقت تکمیل می‌شود. با اجرای فاز دوم این طرح، حدود ۱۷ هزار مترمکعب آب تولید شده در تاسیسات شهید الماسی به نزهه خواهد رسید و بخش عمده‌ای از مشکلات آب این منطقه به طور کامل برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به آبرسانی به دهستان مشرحات نیز گفت: در این منطقه هشت روستا هیچ تاسیسات آبرسانی و شبکه توزیع آب نداشتند اما اکنون با اجرای ۲۵ کیلومتر خط انتقال و ۱۸ کیلومتر تاسیسات شبکه توزیع با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد تومان به این روستاها آبرسانی شده است و ۵ هزار نفر ساکنان این روستاها از آب شرب پایدار بهره‌مند شده‌اند.

حقیقی‌پور با بیان اینکه غیزانیه‌های بسیاری در خوزستان وجود دارد، افزود: حدود ۷۰۰ روستا در خوزستان در تامین و توزیع آب با مشکلات جدی مواجه هستند و انتظار داریم با همکاری دیگر بخش‌ها شاهد حل مشکلات آبرسانی به روستاهای خوزستان باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار