اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: ابتلای جوانان به ویژه افراد ۲۵ تا ۴۰ سال به کرونا افزایش معناداری پیدا کرده است که این مساله نشان می‌دهد بیماری به صورت گسترده‌ای منتشر شده است.
دکتر مجتبی کلانتر با اشاره به وضعیت ابتلا به کرونا در حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر، اظهار کرد: متاسفانه بیماران سالمند بدحال در شوشتر داریم که این مساله نشان از پیشرفت بیماری است و در چند روز آینده مرگ و میر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی وضعیت در روزهای آینده سخت است، افزود: در سطح شهر، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم مشاهده نمی‌شود و مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند. از طرف دیگر نیز تجمعات، مراسمات عروسی و عزاداری در حال برگزاری است و این تجمعات باعث افزایش شیوع ویروس می‌شود بنابراین فعلا بیماری در شهرستان شوشتر فروکش نمی‌کند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر تصریح کرد: بیشتر، مبتلایان دارای بیماری زمینه‌ای و یا مسن، بدحال می‌شوند و ۹۵ درصد کسانی که شرایط وخیم پیدا می کنند، افراد سالمند هستند. در واقع کسانی که بالای ۶۵ سال دارند معمولا به نوع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و ممکن است جان خود را از دست بدهند.

کلانتر بیان کرد: در حال حاضر شاهد افزایش ابتلای جوانان به کرونا هستیم؛ ابتلای جوانان به ویژه افراد ۲۵ تا ۴۰ سال افزایش معناداری پیدا کرده است که این مساله نشان می‌دهد بیماری به صورت گسترده‌ای منتشر شده است.

وی افزود: برخی افراد مبتلا بدون علامت هستند یا علامت خفیفی دارند و ممکن است برای نمونه‌گیری مراجعه نکنند و همین مساله باعث گسترش بیماری می شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار