اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
سرپرست انجمن سینمای جوانان اهواز گفت: انجمن سینمای جوانان اهواز موفق شد درجه «ویژه» را که بالاترین درجه در میان دفاتر انجمن‌های سینمای جوانان کشور است به دست آورد.
مهدی کیخایی اظهار کرد: انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور ۵۹ دفتر و ۱۱ نمایندگی دارد که دفاتر به درجات ویژه، الف، ب و ج تقسیم می‌شوند و دفاتر ویژه شاخص‌ترین این دفاتر هستند و خوشبختانه امسال با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و همراهی همه‌جانبه اعضا و هنرجویان، این موفقیت برای انجمن سینمای جوانان اهواز حاصل شد.

وی افزود: این درجه‌بندی هر ساله توسط کارشناسان ستاد مرکزی براساس دارا بودن زیرساخت‌های لازم آموزشی و تولیدی و همچنین عملکرد انجمن‌ها در زمینه‌های متعددی همچون آموزش، تولید فیلم، برگزاری برنامه‌های جنبی همچون کارگاه‌های آموزشی، جلسات نمایش و نقد و بررسی فیلم و البته جغرافیای شهری انجام می‌شود.

او با اشاره به فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان اهواز در یک سال گذشته اظهار کرد: به همت اعضا و هنرجویان انجمن توانستیم با کمترین امکانات و در شرایط دشوار و تعطیلی‌های مکرر در کشور اقدامات موثری همچون برگزاری دوره یک ساله فیلمسازی با حضور ۶۰ نفر از علاقه‌مندان با رشدی دو برابری نسبت به سال قبل خود، تولید ۱۵ فیلم کوتاه هنرجویی و برگزاری بیش از ۱۲۰ ساعت آموزش‌های مجازی با شعار آموزش بدون مرز با همراهی شرکت‌کنندگانی از ۳۹ شهر مختلف کشور و همچنین شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف را انجام دهیم.

سرپرست انجمن سینمای جوانان اهواز با تاکید بر تعطیل نشدن فعالیت‌های این انجمن در شرایط همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ بیان کرد: به‌رغم تعطیلی همه مکان‌های فرهنگی، خوشبختانه توانستیم برنامه‌های خود را در فضای مجازی تداوم دهیم که از آن جمله نقد و بررسی بهترین فیلم‌های کوتاه با حضور کارگردان فیلم‌ها، کارگاه‌های آنلاین سینمای شخصی، اصلاح رنگ و نور، سینمای دیجیتال و کارگاه مستند از این جمله هستند و برنامه‌های دیگری همچون سینماگرام که شامل گفت‌وگوی صمیمی با عوامل و فیلمسازان سینمای کوتاه است را برگزار کنیم که خوشبختانه مورد استقبال سینماگران و علاقه‌مندان در سطح انجمن و کشور واقع شد.

کیخایی از جذب اعتبارات ویژه برای خرید دوربین و تجهیزات فنی خبر داد و گفت: با حمایت‌های مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و همکاران‌شان آقایان آریایی‌نیا و سپهریان که مجدانه پیگیر رفع مشکلات انجمن سینمای جوانان اهواز بوده و هستند، اعتباری معادل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای خرید تجهیزات تولید اختصاص یافت که قطعا این تجهیزات جدید، یکی از موانع فیلمسازان را برای تولید از میان برخواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه حمایت تولید فیلم از سوی ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران بودجه‌ای معادل پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تولید فیلم‌های اول، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای اختصاص داده شد که ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن در ۲ جلسه پیچینگ استان خوزستان در سال گذشته فیلمسازان خود را شناخت و سه میلیارد ریال آن نیز امسال در برگزاری جلسات پیچینگ به تولید فیلم کوتاه در استان خوزستان اختصاص می‌یابد.

سرپرست انجمن سینمای جوانان خوزستان ابراز امیدواری کرد: با شرایط گفته شده به زودی شاهد خلق آثار درخشانی در سینمای خوزستان در زمینه فیلم کوتاه و مستند خواهیم بود.

کیخایی با بیان این نکته که دفاتر «ویژه» نسبت به بقیه دفاتر دارای امتیازات بیشتری هستند یادآور شد: انجمن سینمای جوانان ایران از دفاتر «ویژه» به صورت خاصی حمایت می‌کند که از آن جمله می‌توان به افزایش حمایت‌های تولید شامل اختصاص بودجه بیشتر برای تولید و حمایت‌های تجهیزاتی، افزایش حق‌الزحمه مربیان و اجرای طرح‌های پایلوت آموزشی به عنوان انجمن‌های نمونه کشوری اشاره کرد.

وی تاکید کرد: کسب این موفقیت، باعث می‌شود که مسئولان استان و شهر نیز نگاه ویژه‌ای به انجمن سینمای جوانان اهواز داشته باشند.

سرپرست انجمن سینمای جوانان اهواز احراز عنوان «ویژه» را نقطه عطفی برای سینمای خوزستان دانست و اظهار کرد: این موفقیت می‌تواند با توجه به پتانسیل‌های مختلفی که خوزستان و اهواز در سینما دارد، مقدمه‌ایی برای موفقیت‌های بعدی شود که البته این امر نیازمند کمک و یاری مدیران استانی است.

کیخایی با اشاره به برنامه‌های انجمن سینمای جوانان اهواز گفت: موفقیت به دست آمده مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و برای حفظ و تداوم آن، باید سطح فعالیت‌ها را در همه زمینه‌ها بالا ببریم که این مهم، تلاش و همت بیشتر اعضا و هنرجویان انجمن را می‌طلبد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار